עבודת מחקר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תקציר הקשר בין רמת השחיקה של העובד לבין מידת שביעות רצונו של העובד מטרת המחקר היא לתת לחברת "פלוני אלמוני", וכמו כן גם לחברות אחרות ללא תלות בתחום פעילותן, כלים למדידת רמת השחיקה של העובדים על רכיביה השונים כגון שביעות הרצון.
והאם שחיקת העובדים היא אחד הפרמטרים הגורמים לירידה באיכות השירות של החברה.
והאם השחיקה גורמת לאי שביעות רצון ?
תוצאות המחקר חשובות במיוחד עבור הארגון מאחר והוא מצוי כיום בשלב מאוד קריטי להמשך קיומו.
ההנהלה חייבת לטפל בעובדיה על מנת שתוכל להמשיך לשגשג ולהתפתח. בהנחה והעובדים החברה ימשיכו להישחק ודבר לא יעשה להפסקת השחיקה עלול להיגרם מצב בו העובדים לא ירצו להמשיך לעבוד בחברה ויעזבו אותה.
יחד עם עזיבת העובדים, החברה מאבדת את  הניסיון והידע המקצועי שלה, במיוחד החברה אשר מתעסקת בהדרכה מקצועית לארגונים ובייעוץ ארגוני.
לכן יש להיערך מבעוד מאוד שעובדים יהיו מחויבים ומרוצים מעבודתם ומארגונם  וישאפו להישאר בו.
אחת המטרה הישומית של המחקר היא גם להמליץ על סגנון ניהול מתאים בכדי להוריד את רמת השחיקה ולהעלות את רמת שביעות הרצון העובדים, על מנת להגדיל את תפוקות העובדים, ולשפר מצב החברה. החברה צריכה להבין גם את ההשפעות שיש לסגנון הניהול על שביעות הרצון והאם יש צורך להעביר מתפקידם מנהלים בעייתיים הגורמים לעובדים אי שבעיות רצון. גם עזיבת הלקוחות לחברות מתחרות תלויה בהתנהגות העובדים, ככול שהעובדים יהיו יותר שבעי רצון מעבודתם כך ההרגשה שהם יתנו ללקוחות "לנו טוב בחברה אז כדאי גם לכם".
על החברה לחקור:
מהי שחיקת עובדים ואיך מודדים אותה ?
האם עובדיה מרוצים ממקום עבודתם ומהחברה ?
מהם סגנונות הניהול של מנהלי החברה, ואיך הם משפיעים על העובדים ?