פרה סמינריון בניהול בינלאומי - השפעת הסביבה הפוליטית תרבותית בסין על דפוס פעילותה העסקית של חברה רב לאומית

תקציר העבודה

השפעת הסביבה הפוליטית תרבותית בסין על דפוס פעילותה העסקית של חברה רב לאומית תוכן עניינים:
מבוא –
ע"מ 2
פרק 1 :  משתנה בלתי תלוי1 –  הסביבה התרבותית בסין -…
ע"מ 3
פרק 2 :  משתנה בלתי תלוי 2 –הסביבה הפוליטית בסין —
ע"מ 4
פרק 3 : משתנה תלוי – סוגי השקעות זרות ישירות בסין –  דפוסי הפעילות העסקית, מיזם משותף,               שלוחה בבעלות מלאה, רכישה ..
ע"מ 5
פרק 4 :  הקשר בין המשתנים ומסקנות בהתאם לשאלת המחקר – סקירת ספרות – ע"מ 7
פרק 5 : דיון וסיכום
ע"מ 9
ביבליוגרפיה -…
ע"מ 10 קורס: ניהול בינלאומי – 10517
פברואר 2010 מבוא
ההשקעות הזרות בסין החלו לתפוס תאוצה בשנות ה-90 המוקדמות, אך למעשה הן החלו בסוף שנות השבעים. עפ"י נתונים של האו"ם, ההשקעות הזרות בסין החל מתחילת שנות התשעים הן הגדולות ביותר בקרב המדינות המתפתחות,ובעולם כולו סין שנייה לאחר ארה"ב במספר ההשקעות הזרות ( JUN 2005,Gao.T ). התרבות הסינית היא מן העתיקות בעולם ובעלת מאפיינים ייחודיים הבאים לביטוי גם בתרבות העסקית. מצד אחד התרבות העסקית הסינית מורכבת ומבוססת על היררכיה, גיל ובכירות ומסכת חוקים בסיסית; מאידך התרבות העסקית הסינית פתוחה וגמישה ואינה קשיחה כמו זו היפנית.הסינים מעריכים מאוד את הקשר האישי לפני בעת ולאחר התהליך העסקי ומשקיעים זמן ומאמצים רבים בפיתוח וטיפוח הקשרים הנ"ל. סין היא רפובליקה קומוניסטית סוציאליסטית.בראש מדינת סין עומד נשיא. סין מקיימת הפרדת רשויות. יש בה רשות מחוקקת דהיינו בית נבחרים אשר נבחר בבחירות על ידי העם. בנוסף יש בסין רשות מבצעת.
כמו כן קיימת בסין מערכת בתי משפט, המורכבת מבית משפט עליון, בתי משפט רגילים ובתי משפט מיוחדים, אשר פסיקותיהם והכרעותיהם מבוססות על המשפט האזרחי או המשפט הקונטיננטלי. הרפובליקה העממית של סין היא מדינה סוציאליסטית המונהגת ע"י מעמד הפועלים, דיקטטורה דמוקרטית עממית המבוססת על הברית בין האיכרים לפועלים. בעבודה זאת אבחן את השפעת הסביבה הפוליטית תרבותית על דפוס פעילותה של חברה רב לאומית ( נציגות כלכלית של ישראל בסין, 2006).
שאלת המחקר : כיצד משפיעה הסביבה תרבותית פוליטית הסינית על אופן הכניסה של חברה רב לאומית לפעילות עסקית בסין?                                                                                                                                           משתנה/ים  בלתי-תלו/ים:סביבה תרבותית – מאפייני התרבות הסינית. מרחק תרבותי   סביבה פוליטית – מאפייני הסביבה הפוליטית הסינית. רמת הסיכון של המדינה.
משתנה /ים תלוי/ים : אופן הכניסה לפעילות עסקית – מיזם משותף,                                                       שלוחה בבעלות מלאה, רכישה.
בעבודה זאת אתאר את הסביבה התרבותית בסין בהתאם לחמשת מימדי התרבות עפ"י החוקר הופשטדה, אתאר את הסביבה הפוליטית בסין, אסקור את דפוסי הפעילות של חברה רב לאומית בסין, אבחן את הקשר בין המשתנים, השפעת הסביבות תרבותיתפוליטית       על דפוס פעילותה של חברה רב לאומית ולסיכום המסקנה בהתאם לקשר בין המשתנים.