כשלון הרפורמות בחינוך בישראל

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1691
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

מה הסיבות לאי הצלחתן של רפורמות? שואל אליוט  אייזנר ("עתיד בפני שינויים"). נכון לשיטת הלימוד הנהוגה כיום, את רוב זמן הדיבור בכיתה עושה המורה, ובשיטה של העברת מידע בעוד התלמיד מקשיב באופן פסיבי וממעט להתבטא, הן מילולית ויותר מכך באופן יצירתי-סיבה נוספת לקושי שבהכנסת שינויים למערכת החינוך הינה השמרנות האופפת אותה, בעיקר מצד ההורים-"…ועדה שרוב חבריה אינם עוסקים בחינוך…החליטה על צעדים דרסטיים, מרוחקים מן ההוויה החינוכית…".
שיטת הלימוד כיום הינה, לדעת קיובן, טכנית וממוקדת במקצועות, דוחפת להישגיות..