כשלון הרפורמות בחינוך בישראל
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | הדגירה, התובנה והווידוא, חשיבה יצירתית, למידה חקרנית, שלבי ההכנה |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 1691 |
מספר מקורות | 12 |
תקציר העבודה
מה הסיבות לאי הצלחתן של רפורמות? שואל אליוט אייזנר ("עתיד בפני שינויים"). נכון לשיטת הלימוד הנהוגה כיום, את רוב זמן הדיבור בכיתה עושה המורה, ובשיטה של העברת מידע בעוד התלמיד מקשיב באופן פסיבי וממעט להתבטא, הן מילולית ויותר מכך באופן יצירתי-סיבה נוספת לקושי שבהכנסת שינויים למערכת החינוך הינה השמרנות האופפת אותה, בעיקר מצד ההורים-"…ועדה שרוב חבריה אינם עוסקים בחינוך…החליטה על צעדים דרסטיים, מרוחקים מן ההוויה החינוכית…".
שיטת הלימוד כיום הינה, לדעת קיובן, טכנית וממוקדת במקצועות, דוחפת להישגיות..