עבודה מסכמת בשיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 14506

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1. סיכום מנהלים.. 1
3 . חלק ראשון – ניתוח המצב השיווקי הנוכחי 2
3 .1
המוצר והחברה.. 2
3 .2 השוק-הענף (שוק המוצר) 3
3 .3
הסביבה.. 6
3 .4
שיתופי פעולה.. 7
3 .5
התחרות.. 7
3 .6
ניתוח הזדמנויות ואיומים (swot analysis) 9
3 .7
לקוחות.. 12
3 .8
פילוח. 13
4 . חלק שני: אסטרטגיה שיווקית ותכנית פעולה. 16
4 .1
בחירת שווקי מטרה.. 16
4 .2
מיצוב. 16
4 .3
אסטרטגיה שיווקית.. 17
4 .3.1
החלטות מוצר. 17
4 .3.2
מחיר. 17
4 .3.3
תקשורת שיווקית.. 18
נספחים.. 18
ביבליוגרפיה. 24

1 .
סיכום מנהלים
3 . חלק ראשון – ניתוח המצב השיווקי הנוכחי
3 .1
המוצר והחברה המוצר- Kindle Amazon הוא מכשיר לקריאת ספרים אלקטרוניים. המכשיר הושק ב-19 בנובמבר 2007 במחיר 399$. הוא עושה שימוש בטכנולוגיית תצוגה "נייר אלקטרוני", קורא את פורמט הקבצים המוגן AZW, ומוריד תכנים מ-Amazon Whispernet, העושה שימוש ברשת הסלולרית Sprint EVDO. באזורי הקליטה, ה-Whispernet נגישה מן הקינדל ללא תשלום נוסף. ניתן לטעון למכשיר גם תכנים לא מוגנים מסוג Mobipocket וקובצי מלל רגילים. המכשיר תומך גם בקובצי שמע מסוג MP3
וספרי-שמע מסוג אודיבל 3,2 ו-4. (המכשיר כולל כניסת אזניות לשמיעת קובצי אודיו). הקינדל כולל צג
6 אינץ' (15 ס"מ) אלקטרופורטי שחור-לבן בעל גוני אפור רבים מתוצרת E Ink, בעל רזולוציה של 800×600 פיקסלים (167 ppi). ממדי המכשיר 19.1 × 13.5 × 1.8 ס"מ ומשקלו 292 גרם. יכולת האחסון הפנימית היא
5 6 מגה-בייט, מתוכם 180 פנויים עם הגעת המכשיר לצרכן, והוא תומך בכרטיסי הרחבה מתוצרת SanDisk. הזיכרון הפנימי של המכשיר מסוגל לאגור עד
2 00 כותרים ללא איורים.  אורך חיי הסוללה עומד על כיומיים בתצורה אלחוטית ושבוע בלעדיה. משך טעינת הסוללה – כשעתיים. המכשיר עצמאי, ואין צורך במחשב להפעלתו.
יציאת USB
2 .0 (מחבר mini-b) מאפשרת את חיבורו למחשב (המתייחס אליו כאל זיכרון הבזק נייד). הקינדל פועל במערכת הפעלה מבוססת לינוקס. (תוך שימוש בקרנל
2 .6.10). ניתן להוריד למכשיר ספרים, מגזינים, עיתונים ובלוגים ולקרוא אותם במסך בתצוגה המדמה מראה של נייר. כותרים חדשים ורבי מכר ברשימת "הניו יורק טיימס" מוצעים בכ-10 דולר (במקום 20 דולר בחנות) וקלאסיקות עולות בסביבות שני דולרים, כשהפרק הראשון של כל ספר מוצע בחינם. מנויים לעיתונים עולים 6-15 דולר בחודש, כתבי-עת בין 1.
5 ל-3.49 $ לחודש ובלוגים בעבור 0.99 $ לחודש. שליחת מסמך לקינדל באמצעות הדואר האלקטרוני עולה 10 סנט והגישה לוויקיפדיה ניתנת חינם. המכשיר מגיע לצרכן עם גרסאות אלקטרוניות של מדריך-התפעול והמילון האמריקאי החדש של אוקספורד. קינדל משתמש בניהול זכויות דיגיטלי (DRM) – הספרים בפורמט סגור ומוצפן שרק מכשיר הקינדל מסוגל לקרוא, ותנאי השימוש אוסרים העברת הקבצים למכשיר אחר.
החברה Amazon – אמזון.קום (אנגלית: Amazon.com;‏ נאסד"ק: AMZN) היא חברת מסחר אלקטרוני אמריקנית שבסיסה בסיאטל, וושינגטון. היא הייתה הראשונה מהחברות הגדולות אשר מכרו מוצרים דרך האינטרנט. היא מפורסמת בעיקר במכירת ספרים, אך חדרה גם לתחומים מגוונים אחרים כגון מכירת דיסקים, סרטים, אלקטרוניקה וכו'. היא נחשבת היום לקמעונית המקוונת הגדולה בעולם. החברה נוסדה על ידי ג'פרי פ. בזוס בשנת 1994, במקור תחת השם Cadabra.com, אך השם שונה במהרה לאמזון.קום (על שם נהר האמזונאס), והאתר נפתח לעסקים ב-1995. לכשהתרחבה החברה היא השיקה אתרים נפרדים עבור מדינות בריטניה, קנדה, גרמניה, אוסטריה ,צרפת, סין ויפן.
החברה הייתה לאחד מסמלי בועת הדוט-קום. בשיאה בשנת 2000 עמד שווי השוק שלה על למעלה מ-80 מיליון דולר. לאחר התנפצות הבועה בשנת 2000 רבים פקפקו באסטרטגיה העסקית שלה ומנייתה צנחה ב-95%. עם זאת, אמזון התאוששה ודיווחה על רווח שנתי ראשון בשנת 2003. ב-2004 הכנסתה התקרבה ל-7
מיליארד דולר. כיום אמזון היא אחת מחברות הפורצ'ן 500. נכון לשנת 2008, החברה מעסיקה כ-17,000 עובדים ברחבי העולם ושווי השוק שלה עולה על 60 מיליארד דולר. לאמזון בעלות, בין השאר, על אתר IMDb.
תמיכת החברה בשימוש בקינדל: המכשיר מגיע לצרכן עם גרסאות אלקטרוניות של מדריך-התפעול והצרכן זכאי לתמיכה נסיונית בגלישה באינטרנט. המשתמשים יכולים להוריד תכנים מאמזון בפורמט המוגן של הקינדל (סיומת AZW). המשתמשים רשאים להוריד תכנים באמצעות חנות הקינדל. אמזון מציעה שירות מבוסס דואר אלקטרוני להמרת קובצי HTML, DOC, JPEG, GIF, PNG ו-BMP לפורמט AZW. החברה דואגת לחיבור האלחוטי משמע שהצרכן לא צריך לדואג לתשלומים נוספים כלשהם, הוא יכול רק ללחוץ, לקנות ולקרוא.
פתרון בעיית מוניטין – נשמעה ביקורת צינית כלפי החברה על בחירת השם –