התערבות בארגונים בתחום הפתוח קריירות

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 8732
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

שינוי ייעוץ והתערבות בארגונים נושא : התערבות בארגונים בתחום פיתוח קריירות                                                                                                                                                                           תוכן עניינים מספר שם הפרק עמודים
1 .
תקציר ומבוא –..
2
2 .
מהי קרירה –…
4
3 .
ניהול קרירה –.
6
4 .
ניהול קרירה אישית .
8
5.
עוגני הקריירה על פי אדגר שיין .
9
5.1
תיאור עוגני הקרירה .
10 5.2
יישום מודל עוגני הקרירה -…
11
6 .
שיטת מחקר —
13

6 .1.       פיתוח קריירה בחברת מוטורולה
13
6 .2       נבדקים ושיטת מחקר
17
7.
ממצאים
19
8 .
סיכום …
23
9.
ביבליוגרפיה —

5
1 0.
נספחים:                  נספח 1 : שאלון עוגני קרירה                 נספח 2 : התפלגות תוצאות השאלון בחברת מוטורולה                                 נספח 3: תוצאות שאלון עפ"י יזמים ושכירים תקציר פיתוח ושינוי קריירה בארגונים אינו דבר קל. למעשה הוא נוגד את האינסטינקט הבסיסי שלנו להישאר "במקום בטוח ומוגן" לחבק את מה שאנו כבר מכירים ומנוסים בו, אפילו אם זה רחוק ממה שחלמנו ומזמן נעלם ממנו הלהט, ה passion של העשייה והכיף. וכשמדובר ברצון עז וצורך לנצל הזדמנויות חדשות, ליצור משהו חדש ולבצע שינויים ומעברים , אנו נדרשים לשאוב כוחות אחרים, להסתכל בזוויות חדשות ולהיעזר בכלים חדשים.
  "The same fence that shuts others out shuts you in" (William Taylor Copeland)   בעבודה זו יוצגו מחקרים וממצאי שאלון המוסרים כי האדם הממוצע עשוי לשנות קריירה- לא רק מקום עבודה- מספר פעמים בחייו. בעידן שלנו האדם מצפה מעבודתו הרבה יותר ממקור כספי- כלומר רואה בה ערוץ חשוב, לעיתים רבות עיקרי, להגשמתו האישית ומיצוי הפוטנציאל האישי בחייו. אך אצל רבים מאיתנו, הציפיות לחוד והמעשים לחוד. הקושי בעזיבת התחום או המסגרת המקצועית דורשת להיות פעילים ו"ללבוש בגדים חדשים".  שבמקרים רבים קשה ואף נתפסת כמפחידה.

1 .מבוא
תכנון הקריירה בכל שלב בחיים נותן לאדם אפשרות להכין עצמו לשינויים, במיוחד בזמנים אלה בו הכל משתנה בקצב מהיר, מרחקים מתקצרים ומידע רב הופך להיות נגיש יותר ורב יותר.
בחירת מסלול קריירה ותכנון הקריירה נעשה באמצעות מיפוי תכונות אישיות, תחומי עניין ובדיקת החוזקות והחולשות אותן אנו מביאים למשרה שנבחר. כל אדם צריך לבחון מהו הדבר החשוב ביותר עבורו בקריירה, תחום עיסוק? תפקיד? שכר? ובהתאם לכך עליו להעמיד מטרות ויעדים במסלול הקריירה.
נושא הקריירה הוא אינדיבידואלי וכל אחד מרגיש לגביו תחושות שונות יש להתייחס להעדפות אישיות ולדרך מחשבה בקשר לקריירה האישית.
שלב האבחון העצמי מאפשר לנו ללמוד על עצמנו ולהסיק שכדי לתכנן קריירה עלינו לדעת מהן נטיות ליבנו, במה אנחנו חזקים ובמה אנו חלשים. מה מתרחש סביבנו, בסביבת הארגון בו אנו עובדים, מה נדרש מאתנו כעובדים או כמנהלים. מצבנו המשפחתי והאילוצים האישיים גם הם משפיעים על בחירת הקריירה שלנו. עלינו לקחת בחשבון גם מהו מצב הקריירה של בן הזוג. כמו כן, יש להתייחס לאילוצים סביבתיים כמו מצב כלכלי, פוליטי-ביטחוני.
חשוב לתכנן את מהלך הקריירה ולכוון אותה בעקבות האבחון העצמי והמטרות בחיים. האישיות שלנו, מחשבותינו ורצונותינו מובילות אותנו למקום בו אנו רוצים להיות. בהתאם לכך, יש לבנות תוכנית פעולה. בסיס תוכנית הפעולה הוא הגדרת מטרות בכל תחומי החיים. לימודים, עבודה וכספים, תחום אישי ומשפחה ותחומים אחרים. כל אדם יציב את מטרותיו האישיות. תוכנית פעולה באה לארגן את מלאי המטרות לפי סדר עדיפות אישי אשר תבוא לאזן בין המרכיבים השונים של אישיותנו והאילוצים שסביבנו ביחס למטרותינו בחיים ובקריירה. תוכנית פעולה תמקד אותנו לכיוון ביצוע המטרות והיעדים.
אדם המחליט על מסלול הקריירה מועדף אמור לשווק את עצמו על מנת להיות אטרקטיבי בשוק העבודה המוצף מועמדים בעלי כישורים שונים. האדם צריך להתייחס אל עצמו כמוצר.
עבודה זו תסקור את פיתוח ושינוי קריירה בארגונים לאורך השנים על ידי התיאורטיקנים השונים תוך התייחסות לתכנון וניהול הקריירה האישית האבחון העצמי והמטרות בחיים.
נציג את תוצאות ממצאי השאלון שחולק בחברת מוטורולה והמסקנות שעולות מניתוח התשובות עפ,י חתכים שונים. כפי שניתן לראות עולה מהממצאים כי קריירה מהווה חלק נכבד חשוב אסטרטגי בחיי מרבית העונים.