עבודת גמר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7025
מספר מקורות 46

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1.         שם המחקר. 4
1 .1   שם המחקר בעברית   4
1 .2   שם המחקר באנגלית   4
2 .         מבוא. 4
2 .1   הצגת הבעיה   4
2 .1.1       תיאור הבעיה בארגון 5
2 .1.2       הבעיה העסקית   5
2 .2             שאלת המחקר  5
2 .3             מטרות המחקר וחשיבותן 6
2 .2.1       המטרות האקדמיות – שאלות המחקר  6
2 .2.2       חשיבות המחקר – מטרות ישומיות. 6
2 .4             סקירת ספרות   6
2 .5              רציונל המחקר  15
2 .6             משתני המחקר  15
2 .7             השערות המחקר  16
2 .8            תרשים מודל המחקר  16
3 .         שיטת המחקר. 17
3 .1               מערך המחקר  17
3 .2               המדגם   17
3 .2.1       הגדרת אוכלוסיית המחקר  17
3 .2.2       המדגם   17
3 .2.3       תיאור שיטת הדגימה   17
3 .2.4       שיקולים בבחירת המדגם ושיטת הדגימה. 17
3 .3              כלים   18
3 .4              ההליך  19
3 .5              שיטת הניתוח   19
4 .         מגבלות המחקר. 19
5.         נגישות הסטודנט לנושא ולמידע. 20
6 .         לוח זמנים.. 20 7.         רשימת מקורות ראשונית. 21
8 .         נספחים..
5
1 .     שם המחקר
1 .1    שם המחקר בעברית הקשר בין סגנון ניהול, רמת ביצועים נתפסת לבין כוונות עזיבה בחברת "לוריאל".

1 .2    שם המחקר באנגלית The correlation between management stiles, perceived workers performance and leavening intention in "L'OREAL"    
2 .     מבוא
קונצרן לוריאל העולמי הוקם בשנת 1907 על-ידי יוז'ין שילר בפאריס, יוז'ין שילר, בונה החברה, היה כימאי במקצועו והתמקצע בתחום השיער. במשך השנים התפתחה החברה בהדרגה והפכה לקונצרן הגדול בעולם לייצור קוסמטיקה. בכל שנה נרקחים כ- 200 פטנטים בתחום זה ו- 3% מהמחזור (כ- 2.5 מיליון דולר) מופנה לצורך מחקר ופיתוח. כ- 2800 רופאים, רוקחים ודרמטולוגים בלוריאל מוציאים לשוק מרכיבים ונוסחאות   הנחשבים לפטנטים מובילים בעולם.
לוריאל משווקת את מוצריה ל-140 מדינות בעולם, בחברה מועסקים כ- 50,000 עובדים בכל העולם. ההשקעה הרחבה ביותר של החברה היא במשאב האנושי. עובדים מכל העולם מנווטים לעבודה בארצות שונות, לומדים ומתמחים על חשבון החברה. לכן מחשיבה החברה את עצמה כמולטי אתנית. כל שנה בוחרת החברה בוגרי תואר ראשון מכל העולם ומעניקה להם מלגות. הם מצטרפים כסטאז'רים לעתודה הניהולית של לוריאל. הם נקלטים ומנהלים את סניפי החברה בכל העולם. בישראל מסיימים מסלול זה כ-12 סטודנטים בכל שנה. החברה מובנית מחטיבות. כל חטיבה מתנהלת כמרכז רווח עצמאי ואופייה משליך על אופי ההפצה שלה. הקונצרן מתפתח באופן דינאמי ורוכש חברות ללא הרף. כך התווספו תחת מטרייתו מותגים עולמיים בעלי שם כגון: לנקום, הלנה רובינשטיין, והבשמים רלף לורן, ארמני, קשרל, פלומה פיקסו ומותגים נוספים שאינם נמכרים עדיין בארץ.
לוריאל ישראל מנוהלת על-ידי נאווה רביד והיא חברת בת של קונצרן לוריאל. בישראל מועסקים כ-
6 90 עובדים. מטה החברה ממוקם בנתניה ובו מחלקת השיווק וההדרכה. המחסן הלוגיסטי ממוקם בקיסריה ומפעל מורשה מהמשוכללים בעולם ממוקם במגדל העמק. המפעל מייצר ומייצא ליעדים שונים בעולם.

2 .1    הצגת הבעיה
2 .1.1    תיאור הבעיה בארגון החברה שינתה את מדיניותה בתחום משאבי האנוש וכיום דוגלת: (1) בגיוס כישרונות גלובליים, בעלי שונות על מנת למלא אחר אתגר הגלובליזציה (2) ובכך שההעסקה לכל החיים אינה אידיאלית. נכון להיום החברה עוברת מתיחת פנים גדולה עקב ההתעצמות המהירה בארץ (גידולים דו מספריים בכל שנה בארבע השנים האחרונות). בחברה, קיימת עזיבה מסיבית של מנהלים בשנים 2005-2006. נכון לסוף שנת 2006, מועסקים בחברה 90 מנהלים הכוללים:
מנהלי חטיבות, מנהלי מחלקות ומנהלי צוותים. בשנת 2005 עזבו את לוריאל כ-18 מנהלים מכל הדרגים ובשנת 2006 עזבו את לוריאל כ-31 מנהלים בדרגים הנמוכים. למרות התפקידים החדשים, למנהלים אין לאן להתקדם ומנהלים חדשים המגויסים לחברה מקבלים שכר התחלתי נמוך.

2 .1.2    הבעיה העסקית תחלופת המנהלים הגבוהה גורמת לנזקים לחברה, מקשה על התכנון העתידי וגורמת נזקים לחברה בירידה בביצועי עובדים הפוגעים בתפוקותיהם. בנוסף, נוצרת בעיית גיוס עובדים חדשים בשל התדמית הגרועה שנוצרת לחברה והיא – כוח אדם בעייתי. יצוין כי עלות הכשרתו של מנהל חדש בתחום, כרוכה בעלות של כ-20,000 ₪ וזאת לאור העובדה כי על העובד להשתלם בקורס המכשיר אותו להכיר את התחום והמוצרים ולאחר מכן הוא אמור לעבור השתלמות קצרה נוספת בחברת האם בפריז. לשם המחשה ויזואלית, החוקר מציב גרף עלייה ברמת העזיבה של עובדי החברה, להלן:

2 .2    שאלת המחקר             מהם הגורמים לעזיבת המנהלים?