סמינריון - - השפעת מספר הגולשים על היקף הפרסום באינטרנט, על היקף הפרסום בטלוויזיה ועל רכישות מקוונות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6750
מספר מקורות 31

תקציר העבודה

תקציר כמדיה המונית חדשה יחסית, האינטרנט מאופיין בגישה קלה, עלויות נמוכות יחסית, גישה גלובלית, אי-תלות בזמן ואינטראקטיביות (Daechun,
2 003; Lin & Hsu, 2003; Subramaniam et al. 1998). חשיבות האינטרנט כמדיה פרסומית איננה נטולה בספק, בהתחשב בהיקף הצמיחה של השימוש במדיום זה, הן על-ידי אנשים פרטיים והן על-ידי ארגונים ברחבי העולם. בשנת 2002 היו כ-605 מיליון משתמשי אינטרנט ברחבי העולם, למעלה מ-80% מהם מרוכזים בצפון אמריקה, אירופה ואסיה. בהשוואה לשמונה שנים קודם לכן, אוכלוסיית האינטרנט העולמית גדלה ביותר מפי 3,000 (Daechun, 2003). כפי שצפו מומחי התעשייה, התרחשו פיתוחים מסחריים חדשניים באינטרנט. לפי Daechun (2003) בדצמבר 2002, היו כ-2 מיליארד דפי אינטרנט ברחבי העולם. Subramaniam et al.
(1998) טענו כי לאינטרנט יש פוטנציאל להמיר ולהגביר את זרימת המידע ההדדית בין המשווקים ללקוחות. צרכנים מחפשים בעיקר מידע באינטרנט כדי לספק רצון או סקרנות ולהשיג יעד חיובי (Cheung,
2 006).
בתקופה האחרונה הפך האינטרנט להיות מקום ההתכנסות החדש שבאמצעותו יכולים המפרסמים להגיע ללקוחות. חברות רבות החלו לפרסם את מוצריהן דרך האינטרנט באמצעות מודעות קופצות (pop-up ads), בנרים וביקור באתר החברה. רבים מאמינים כי פרסום באינטרנט הינו המפתח לדור העסקים החדש. אולם, אחרים טוענים כי פרסום באינטרנט אינו משפיע כמעט על הצרכנים. כך או כך, עסקים רבים מתחילים במסעות פרסום באינטרנט, אשר הופך להיות מקור גדל והולך לפרסום לעסקים אלה. למרות שהשיטה עלולה להשתנות בין חברה לחברה, e-advertising (פרסום באינטרנט) הופך להיות יותר ויותר פופולרי. התקציב הפרסומי הכולל של החברה אינו גדל בשל העברת משאבים לאינטרנט, אלא בא על-חשבון ערוצי פרסום אחרים. אולם, באם הפרסום באינטרנט איננו אפקטיבי, אז החברה עלולה להפסיד הכנסות שהיו עלולות להגיע כתוצאה מפרסום בערוץ מדיה שונה.
לכן, מחקר זה ביקש לבדוק את אפקטיביות הפרסום באינטרנט כמו גם השפעתו על פרסום במדיות אחרות.     תוכן עניינים

1 . מבוא. 3
2 . סקירת ספרות. 4
2 .1. אינטרנט. 4
2 .1.1. סחר אלקטרוני 6
2 .2. פרסום.. 7
2 .2.1. פרסום באינטרנט. 8
2 .3. רציונל והשערות המחקר. 12
2 .4. משתנים.. 13
3 . מתודולוגיה. 14
3 .1. מערך המחקר. 14
3 .2. גישת המחקר. 14
3 .3.
הליך המחקר. 14
3 .4. עיבוד הנתונים.. 15
4 . ממצאים.. 16
4 .1. סטטיסטיקה תיאורית למשתני המחקר. 16
4 .2. בחינת השערות המחקר. 20 5. דיון 24
6 . סיכום, מסקנות והמלצות. 26
6 .1. מגבלות המחקר. 26
6 .2. המלצות. 26
7. ביבליוגרפיה. 27