עבודה עוסקת בכל תהליך אם פונדקאית, ההשלכות, היבטים כלכליים, הליך משפטי, הליך רפואי, הליך חוקי. עבודת מחקר של כמה חודשים.

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7104
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

עבודת הגשה- אם פונדקאית הקדמה החלטנו לבחור בנושא אם פונדקאית היות וכולנו נשים הנמצאות בגיל הפוריות ומכירות ומבינות את הצורך במימוש היעוד הבסיסי של כל אישה והיא הבאת ילדים לעולם ויצירת דור המשך. הבאת ילדים לעולם מוכחת כמהות החיים ומביאה לנשים רבות אושר וסיפוק רב במהלך חייהן, זוהי התכלית של כל אישה מעצם קיומה אישה.
עקב החשיבות הרבה של הבאת ילדים לעולם אנחנו מודעות לנושא הכאוב של נשים שאין ביכולתן להביא ילדים לעולם עקב בעיה ביולוגית או עקב הבחירה האישית בסגנון החיים (קשר חד מיני, אי מציאת בן זוג מתאים לחיים).
עקב הצורך הקיומי הנ"ל התפתחו בשנים האחרונות שיטות רבות להבאת ילדים לעולם אף על פי המגבלות הקיימות, ואחת הדרכים בהן אנו בחרנו להתמקד הינה אימהות פונדקאית  "פונדקאות היא הסכם לפיו אישה נכנסת להריון ויולדת תינוק או תינוקות, כדי שתגדל אותו משפחה אחרת. האישה הנושאת את התינוק נקראת אם פונדקאית" (הגדרה נלקח "מויקיפדיה")  אם פונדקאית משרתת את האינטרסים של נשים עקרות, נשים הסובלות ממחלות גנטיות שיש להן הסתברות להעביר את המחלה לילוד, וזוגות הבוחרים לחיות עם בני מינם. וכמו כן משרתת את האינטרסים של האם הפונדקאית עצמה שעושה זאת לעיתים ממניעים כלכליים ולעיתים ממניעים הומאניים ואלטרואיזם.
מבוא
"היכולת להוליד היא אחת ממתנות האל היקרות ביותר שקיבלנו, זכותינו בחירתינו חובתינו ויעודנו. כאשר נבצר מאיתנו להגשים את המטרה הזו בדרך הרגילה, עלינו לנצל כמה מטלות אחרות שניתנו לנו, יצירתיות תבונה טכנולוגיה מדעית ונחישות בלתי נלאית. אם הצלחנו עזרנו לחולל נס" (לקוח מתוך הספר: ילד מופלא, שירל סבן) בעבודתנו נציג את תופעת הפונדקאות אשר משמשת כפתרון נוסף לנשים שמסיבות שונות אינן יכולות להוליד ילדים, להגשים את ייעודן ולהביא ילד לעולם על אף המגבלות הקיימות.
"פונדקאות היא הסכם לפיו אישה נכנסת להריון ויולדת תינוק או תינוקות, כדי שתגדל אותו משפחה אחרת.
האישה הנושאת את התינוק נקראת אם פונדקאית" על מנת להיות זכאים להיכנס לתהליך הפונדקאות הן מצד ההורים המיועדים והן מצד האם הפונדקאית עליהם לעמוד בקריטריונים ברורים ורשומים בחוק שאותם נציג במהלך העבודה.
כמו כן תהליך הפונדקאות הינו תהליך ארוך הכולל מספר שלבים היכול להיערך למעלה משנתיים. בעבודתנו נציג את השלבים השונים ואת התהליך שמשפטי שעוברים הזוגות והאם הפונדקאית.
לתהליך הפונדקאות ישנן השלכות רבות אשר באות לידי ביטוי הן בזמן התהליך עצמו והן לאחר הלידה על שני הצדדים אשר שותפים בתהליך הפונדקאות. ניתן למנות השלכות נפשיות והשלכות כספיות. בעבודתנו נדון בהשלכות השונות כתוצאה מתהליך זה.
תהליך הפונדקאות נכנס לתוקף משפטי בשנת 1995. בשנה זו חוקק חוק הפונדקאות הראשון, נדון במדיניות בישראל, בפעילות המגזר השלישי, וכמו כן נראה נתונים סטטיסטים על התופעה. ניתן לראות כי הליך הפונדקאות אומנם מוכר באופן משפטי בארץ אך יש מקרים רבים שבהן אנשים רבים פונים לפונדקאות שאינה נתמכת על ידי החוק וזאת עקב העלויות הרבות שבתהליך והזמן הרב שהוא לוקח. נציג במהלך העבודה ראיון עם אם פונדקאית אשר תספר על השלבים השונים שעברה בתהליך, החל מהרגע שקיבלה את ההחלטה שברצונה לשמש כאם פונדקאית, ועד ללידה עצמה שבה היא מוסרת את התינוק לזוג המיועד. במהלך הראיון ייחשפו הקשיים העולים בתהליך, הלבטים לאורך כל הדרך ומערכת היחסים המורכבת והרגישה עם ההורים המיועדים. בסופה של העבודה נציג את עמדתנו האישית, נבקר את תהליך הפונדקאות, את השלבים השונים אשר הוא כולל ואת המדיניות בישראל. וכמו כן נציע הצעות לשיפור ושינוי ההליכים וזאת על מנת לאפשר לקהל יעד גדול יותר של נשים הנמצאות במצב דומה להיעזר בתהליך מדהים זה ולהגשים את ייעודן, להיות אם.