בקורס תקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2161

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1
תקשורת ודעת קהל ציון 95
שאלה
1 א.
חמשת התנאים להתהוות דעת קהל הם:
1) נושא שנוי במחלוקת – התנאי הראשון להיווצרות דעת קהל הוא כי הנושא יהיה נושא שנוי במחלקות וכן שלא תהיה הסכמה סביבו,דעת קהל לא מתהווה סביב נושא שיש לגביו קונצנזוס וקונפורמיות אלא סביב נושא המעורר מחלוקות,מעורר דעות שונות ומנוגדות ואין בנוגע אליו הסכמה כללית רחבה.
2) נושא רלוונטי – היות הנושא רלוונטי למביע הדעה. על מנת שתיווצר דעת קהל סביב נושא מסוים הנושא נדרש להיות רלוונטי לבעלי הדעות ולקהל, רלוונטיות הנושא תלויה בין היתר ובעיקר בתרבות,לדוגמה,בישראל לא תתהווה דעת קהל סביב נושא שאינו רלוונטי לישראלים,כגון השמדת האינדיאנים בצפון אמריקה,לעומת זאת,בארה"ב קיימת דעת קהל ביחס לנושא זה שכן הוא רלוונטי לציבור האמריקני ולתרבותם.
3) הבעתם של חלקים משמעותיים בציבור את דעותיהם לגבי נושא מסוים-  תנאי נוסף להתהוותה של דעת קהל הוא כי חלקים משמעותיים בעלי כוח ומשקל פוליטי בציבור יביעו את דעותיהם השונות והמנוגדות לגבי הנושא הרלוונטי והשנוי במחלוקת,ההיגיון בתנאי המדובר טעון בכך כי כאשר גורמים בעלי כוח,משקל פוליטי רב והשפעה כגון עיתונאים,פוליטיקאים,אנשי אקדמיה וכדומה מביעים את דעתם השנויה במחלוקת על הנושא הרלוונטי והשנוי במחלוקת קידום הנושא ויצירת דעת קהל סביבו יהפכו למשימות קלות הרבה יותר.
4 .תודעה של קהל- הקהל שאמור ליצור את דעת הקהל צריך להיות מודע לעובדה שהוא קהל סביב סוגיה או נושא מסוימים,כלומר,על מנת שתיווצר דעת קהל הפריטים המרכיבים את הקהל צריכים לפתח תודעה של קהל,להרגיש כגוף מלוכד,ולא המון או ציבור שרירותי.הדבר דומה לתודעה המעמדית שמרקס קבע: כי על הפרולטריון לפתח תודה של מעמד על מנת לבצע מהפכה-
העבודה ללא מקורות.