עבודה סמינריונית- חשבונאות - שינויים בתוכנית הלימודים - 9 מקורות באנגלית & 9 מקורות בעברית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4773

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית בקורס דו"חות כספיים מאוחדים עבודת סמינריון בנושא:
השינויים בתוכנית הלימודים בחשבונאות בעקבות המהפכות שעברו על מקצוע ראיית החשבון תוכן עניינים
·       מבוא

3
·       רקע – מקצוע ראיית חשבון, ולימודי ראיית חשבון -. 4
·       השפעת ה-IFRS על תוכנית הלימודים – 5
·       השפעת שערוריות פיננסיות על תוכנית הלימודים -. 10 ·       השפעת המשבר הכלכלי על תוכנית הלימודים –. 13
·       סיכום …
15
·       מגבלות + הצעות למחקר עתידי 15
·       ביבליוגרפיה — 16
מבוא
נושא העבודה הוא השינויים החלים או הצריכים לחול בתוכנית הלימודים בחשבונאות בעקבות אירועים ומהפכות שעברו על מקצוע ראיית החשבון.
החל משנת 2005 אומצה התקינה הבינלאומית במדינות רבות בעולם, כתקינה מחייבת לגבי חברות ציבוריות. בעקבות התמורות הכלל עולמיות, החליטה הוועדה המקצועית של המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות, כי החל מ-2008 ייערכו הדוחות הכספיים של ישויות ציבוריות בישראל לפי תקני דיווח כספי בינלאומיים (IFRS). נבדוק את השפעת אימוץ התקינה הבינלאומית והדיווח על פי כללי ה-IFRS על הוראת המקצוע באקדמיה.
אירועים נוספים שעברו על מקצוע ראיית החשבון הם השערוריות הפיננסיות הגדולות בארצות הברית, אשר הציגו את חלקם של רואי החשבון בהפרות אתיות ובהתמוטטותן של חברות רבות. בפרק השני בעבודה זו תיבדק השפעת שערוריות אלה, כדוגמת מקרה אנרון, על היחס לרואי החשבון ועל ההשלכות שיש לדבר על הוראת החשבונאות לסטודנטים.
לבסוף נבדוק גם את השפעת המשבר הכלכלי החל בשנים האחרונות, האם הוא נוגע ישירות לחומר הלימוד, עד כמה הוא מערער הנחות יסוד תיאורטיות, ובהתאם, עד כמה הוא צריך לחלחל לתוכניות הלימודים. שאלת המחקר שתיבדק היא:
כיצד צריכה להשתנות תוכנית לימודי החשבונאות, בעקבות אירועים ומהפכות שעברו על מקצוע ראיית החשבון בשנים האחרונות.
העבודה תתמקד בהשפעת שלושה אירועים: המעבר ל-IFRS, מקרה אנרון ושערוריות נוספות, והמשבר הכלכלי.
המתודולוגיה בה אשתמש היא ניתוח השוואתי ספרותי, וסקירת השינויים לאור האירועים המשמעותיים שקרו בשנים האחרונות, בעזרת כתבות ומאמרים שפורסמו בנושא, השוואת תוכנית הלימודים של מבחני המועצה באתר מועצת רואי החשבון, ופניה לראשי החוגים במספר אוניברסיטאות ומכללות בישראל.
אני מוצאת חשיבות ועניין בעבודה, הן מכיוון שעדיין לא פורסמו מחקרים ומאמרים רבים בנושא, והן בשל היותי סטודנטית לראיית חשבון בשנים אלו, ואני חשה על בשרי את השינויים בלימודי הקורסים השונים, ובעתיד גם את השינויים בבחינות מועצת רואי החשבון.
קריאה מהנה J