אאוטסורסינג, מאפיינים והשימוש ע''י חברות בעולם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2600
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

מבוא
כללי נושא הנבחר לחקר הינו אאוטסורסינג, דבר יחסי חדיש למשק ישראלי וגם לכלל המשק העולמי, מדובר כאן גם מבחינת מיקרו וגם מבחינת מאקרו.  למיקור חוץ (אאוטסורסינג) יש מספר צורות שנוצרות בהתאם לצרכיו של העסק.
למרות התפשטותו רחבה למיקור חוץ קיימים יתרונות רבים ואיתם חסרונות.
להלן פירוט של מספר צורות מיקור חוץ:
n       "out-tasking" – קבלנות משנה, מסירת עבודה לביצוע פעולות מסוימות ע"י חברה חיצונית.
n      "out-tasking " subset of the – תת מודל של קבלנות משנה רק עם ההבדל בזה שהעבודות נשלחות לכמה לקבלני משנה בחלקים, ובכך העבודה מתבצעת במקביל בכמה אזורים גיאוגרפים, וע"י כמה צוותים נפרדים.
n      "foreign local subsidiary" – ביצוע עבודה ע"י חב' בת, דוגמה טיפוסית של מיקור חוץ גלובלי n      "shared services" – בדומה לקודם אך האחזקה בחב' בת הינה במשותף ע"י כמה חברות. (לדעתי בצורה זאת משיגים שיתוף פעולה מורחב יותר).
n      "global multilateral outsourcing” –  "מיקור חוץ רב צדדי" – מתבסס על שיתוף בין לאומי לתמיכה בפעולות של מספר מדינות ניתן להביא מספר הסברים להתפתחות חזקה כל כך של מיקור חוץ בעשירונים אחרונים: