טעות והטעייה - עבודה 2 בקורס דיני חוזים

תקציר העבודה

שם הקורס: דיני חוזים שנה/מסלול: שנה ב' מסלול 4
תרגיל מספר: 2
שם התרגיל: טעות והטעייה                   ציון                                                                          תאריך
2 7/12/05
נדון בזכויות הצדדים במקרה המובא לפנינו. המודעה בעיתון: צוות ההפקה של התוכנית "כשרון צעיר" פרסם מודעת ענק בעיתון לפיה כל מי שנרשם למבחני הקבלה של התוכנית יקבל חינם שני מכשירי טלפון נייד ממשפחת הדור השלישי. יואב אשר חלם זמן רב על מכשיר משוכלל שכנע את בת-דודתו, שירז (בעלת קול הזמיר), להירשם למבחני הקבלה בכדי לזכות במכשירים וזה אכן קרה.
שירז נרשמה למבחנים וקיבלה טופס המזכה אותה בשני מכשירים ואז התברר כי היא רשאית להעניק את המכשיר הנוסף לבן משפחה מדרגה ראשונה בלבד. צוות ההפקה היה צריך להיות מודע לדרישת הקרבה הזו וסביר להניח שהם ידעו ולמעשה לא מסרו פרט זה (עפ"י פס"ד בית החשמונאים אי גילוי כל הפרטים בעשיית חוזה מהווה מצג שווא, אם לא נאמרו דברים אשר היה מקום לאומרם כדי להביא לתמונה השלמה אשר עלולה להשפיע על התקשרותו של אחד הצדדים וכך עולה גם במקרה שלנו), כלומר לא פעלו עפ"י חובת הגילוי מכוח ס' 15 ויכול כי הם הטעו את הצד השני במטרה למשוך כמות גדולה של אנשים להירשם למבחני הקבלה (דורש קש"ס כפול ואכן שירז נרשמה בעקבות הטעות שנבעה מן ההטעיה של ההפקה) וכי פעלו שלא בתום לב במשא ומתן לפי ס' 12(א) ותחול עליהם חובת פיצויים עפ"י ס' 12(ב). ס' 14(א) לחוק מגן על אלו שנקשרים בחוזה עקב טעות ומתיר להם לבטל את החוזה אם יוכח כי הצד השני ידע או שהיה עליו לדעת על הטעות. ישנם ארבעה תנאים.