RFID - והשפעתו על עיצוב, ניהול ושיווק שירותים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6314
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

מטלה אישית בקורס עיצוב שיווק וניהול שירותים RFID והשפעתו על עיצוב, ניהול ושיווק שירותים תקציר מנהלים השנה היא 2054, אסיר נמלט נכנס לחנות בגדים. חיישן סורק קורא את טביעות עיניו עם כניסתו, ודמות הולוגרפית מופיעה מולו מיד ופונה אליו: "אדון יאקימוטו, ברוך שובך לחנות, מה דעתך על קו החולצות החדש שלנו?". סצינה זו לקוחה מסרט Minority Report (ארה"ב,
2 003). האם סצינה זו שאובה ממדע בדיוני ? בעידן ה-RFID, ככל הנראה סצינה כזו תהפוך בקרוב למדע אמיתי, אשר אבני-הבניין שלו יהיו יישומי טכנולוגית RFID (Markelevich & Bell, 2006). עבודה זו תסקור את השיפורים אשר טכנולוגיית RFID מאפשרת ליישם לאור יתרונותיה. במקביל תסקור העבודה את הסיכונים ואת הבעיות הטמונות בשימוש לא נכון ובשימוש הפוגע בפרטיותו של אדם ובצניעותו. בעבודה הוצגו השיפורים העיקריים אשר הטכנולוגיה הביאה עימה לעולם עיצוב, ניהול ושיווק השירותים השונים, הודגשו האלמנטים הממצבים את הארגון בעיני הלקוח לאור הטכנולוגיה, מידת שביעות רצונו מיתרונותיה והשפעת הטכנולוגיה על התנהגותו ועל תפיסת האיכות בעיניו.
ארגוני קמעונאות וארגון פרסומי-שיווקי הם הארגונים אשר מובאים להלן כדוגמאות ליישום טכנולוגיה זו, באמצעותם תדגום עבודה זו את דרך היישום ואת צורת השפעתה על קהל הצרכנים. השפעות אלה יכולות להיות חיוביות ושליליות כאחד. כמעט כל אדם ישמח לייעול תהליכי הקניה ושיפור החוויה תוך קבלת תחושת חדשנות עליונה, אולם מעטים מאיתנו ישמחו על הפרת זכויותנו לפרטיות בדרך למימוש חזון זה, במיוחד ללא ידיעתנו ובמיוחד לעסקים אשר עושים הון ממכירת המידע הנאסף על-ידיהם, פעולה הנעשית היום גם ללא מערכת המיישמות RFID ואשר בעתיד תהיה פשוטה ומסוכנת יותר באמצעות טכנולוגיה זו.
כמו הרבה דברים בחיים, הכל שאלה של איך מציגים את המוצר ואיך מתנהלים עימו, בקומיקס זה, "הכל עניין של ניסוח".
ניסוח נכון עושה את ההבדל לעיתים בין הצלחה לבין כשלון. בתחום אשר עליו ביקורת ציבורית, יש לעשות לדברים יחסי-ציבור נכונים על-מנת להגיע למטרה.
  (מקור: www.gadgetell.com/wp-print.php?p=5642)