תפקידו של היועץ הארגוני ביישום והטמעת השינוי

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 11206
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

אבחון ארגוני תפקידו של היועץ הארגוני ביישום והטמעת השינוי
3 מרכיבים עיקריים לעבודה: הגדרת משמעות תפקידו של היועץ הארגוני, כמעצב השינוי ובעל אחריות לליווי תהליך השינוי עד להשגת מטרותיו הסברת הצורך של היועץ לרתום את חברי הארגון לתהליך היישום והחשיבות לנהל את השינוי והטמעתו בשיתוף איתם הצגת שיטות וגישות המסייעות ליועץ לחבר את חברי הארגון להיות שותפים פעילים בתהליך היישום העבודה מחלוקת ל-2 חלקים עיקריים:
1.      חלק א'- ייעוץ מהו?- חלק זה נפתח בהגדרת מונח הייעוץ, תוך דגש על הגדרת תהליך הייעוץ הארגוני. ממשיך בהגדרה של מיהו יועץ, תוך פירוט סוגים שונים של יועצים ותפקידיו השונים של היועץ. החלק נסגר בהצגת מודלים למתן ייעוץ, בו שמנו דגש על התפיסה הרווחת היום של הייעוץ התהליכי בו היועץ והלקוח נדרשת מחויבות הארגון ומעורבותו גם בתהליך האבחון וגם בתהליך היישום וההטמעה של השינוי.
2.      חלק ב'- מציג איך מצליח היועץ ליצור מעורבות של חברי הארגון ואת הכלים בהם הוא נעזר בתהליך ההתערבות שלו בניהול ויישום השינוי. לתהליך הייעוץ יש התחלה ברורה (מיסוד היחסים ותחילת העבודה) וסוף ברור (עזיבת היועץ). בין לבין, התהליך מחלוק למספר שלבים, אשר עוזרים גם ליועץ וגם ללקוח להיות סיסטמתיים ומתודיים במעבר משלב לשלב ומפעולה לפעולה. קיימים מודלים שונים המחלקים את תהליך או מעגל הייעוץ מ-3 שלבים ועד 10 שלבים. בחלק זה של עבודתנו נרצה להרחיב על שלב האימפלמנטציה, להציג כיצד מעורב היועץ בשלב זה ובאילו שיטות הוא משתמש על מנת לשתף את חברי הארגון ביישום.