סמינר מחקר קהל הכוללת קבוצת מיקוד על התקבלות הקליפ שירת הסטיקר של הדג נחש בקרב צעירים בני 20+. ציון העבודה 96

תקציר העבודה

הדג נחש היא להקת היפ הופ ישראלית שהוקמה בשנת 1996. הלהקה הוקמה לאחר מפגש מקרי בין שאנן סטריט הסולן,כתב צעיר במקומון הירושלמי "העיר", לבין הקלידן דודוש קלמס, שעבד למחייתו בחנות תקליטים ירושלמית .
לאחר מספר מפגשים צירפו אליהם מספר חברים, הפרויקט רקם עור וגידים  והצטרפו עוד מספר נגנים ולבסוף הם יצרו להקה חדשה שהיא הלהקה "הדג נחש". הלהקה בתחילת דרכה נתקלה  בחוסר הכרה מן הממסד ומתרבות המוסיקה ההאגמונית. עם הזמן הלהקה תפסה תאוצה ורכשה לה מעריצים רבים ואף זכתה לחוזה מחברת התקליטים "הד ארצי".
שיאה של הלהקה היה האלבום המצליח "חומר מקומי" שיצא ב-2004. בשנה זו, האלבום מכר מעל 40 אלף עותקים , והסינגל המצליח ביותר שלו היה "שירת הסטיקר".
השיר עצמו נבחר במקום השלישי במצעד השנתי של קול  ישראל ב-2004, אותו קול ישראל שבא מתוך הממסד שביקר את הלהקה בתחילה דרכה. בנוסף לכך, הלהקה זכתה בתואר "להקת השנה" במצעד של גלגל"צ ורשת ג'. באופן זה , הלהקה סגרה מעגל עם אותו ממסד שהיסס תחילה לקבל אותה אל חיקו.
הקליפ עצמו היה כה פופולארי ובעל השפעה כה רבה עד כדי כך שנבחר לקליפ השנה בטקס  פרסי עמ"י – ערוץ 24, ערוץ המוסיקה הישראלית (הדג נחש האתר הרשמי, 2008).
הלהקה והקליפ הוכיחו שהם חלק מהתרבות הפופולארית, ואי אפשר שלא לתהות מה עשה אותו הקליפ שגרף כזו הצלחה וזכה לתגובות רבות  .
המחקר ינסה לבחון את אופן ההתקבלות של השיר על ידי קבוצת מיקוד של אוהדי הלהקה. מחקר זה ינסה להאיר במעט על אופן התקבלות ופענוח הטקסט של הקליפ ומהי הנאה שאותם אוהדים מצאו בעת צפייתם בקליפ.