ניהול בינלאומי במדינות ארצות הברית וסין, ההבדלים בניהול המערב מול המזרח

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 11206
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

מבוא
בעולם העסקים במאה ה21 נפרצו הגבולות הברורים בין מדינות, העולם נהיה כבר גלובלי אחד, קם לו עידן הגלובליזציה, הקשר המחבר בין מדינות, תרבויות, חברות, מוסדות ואנשים למערכת קשרי גומלין אשר חוצה גבולות לאום, מערכת הדוחפת  חלקים גדולים של העולם לכיוון של אינטגרציה, אשר מתחזקת בהדרגה (יחזקאל ושנקר 2001) נבחנו עקרונות ניהולים בתרבויות שונות ניהול בינלאומי משמש לתאגידים וארגונים בינלאומיים כתהליך של פיתוח אסטרטגיות  עיצוב והפעלת מערכות וטכניקות.
Hofstede  יצר תיאוריה בעלת חמישה ממדים מרכזים אשר מבחינים בין תרבויות בעולם ממדים אלה מסווגים כ: זכריות – נקביות  , הימנעות מחוסר וודאות, אינדיבידואליות וקולקטיביות  וPDI ממדים אלה מייצגים את האלמנטים הבסיסים של המכנה המשותף במערכת התרבותית של המדיניות. הם מספקים מסגרת חשובה לא רק לניתוח תרבות בינלאומית אלה גם לבחינת השפעות והבדלים תרבותיים על ניהול וארגונים.
העבודה בוחנת את ההבדלים העסקיים בין ארה"ב לסין בתחומים של ניהול משא ומתן, סגנון ניהול, ניתוח PEST  וההתמודדות בהבדלים התרבותיים.
מוצג שת"פ בין חברה אמריקאית- קודאק- חברת צילום עולמית אשר מחזיקה בכ35% בנתח השוק העולמי וחברת ACM אשר פועלת בעיקר ביפן וסינגפור. ניתוח השת"פ באמצעות מודל הSWOT  ומודל הTOWS.
תוכן עניינים
מבוא –…3
פרופיל מדינה- ארה"ב -4
פרופיל מדינה- סין –5
ניתוח הסביבה עפ"י מודל P.E.S.T.E.L- סין 6-7
ניתוח הסביבה עפ"י מודל P.E.S.T.E.L- ארה"ב –.8
תרבות לאומית ועסקית בסין עפ"י מודל הופשטדט —    –.9
תרבות לאומית ועסקית בארה"ב עפ"י מודל הופשטדט —    -10 התמודדות עם השוני התרבותי -.11
ניהול משא ומתן ניהול משא ומתן – ארה"ב –
ניהול ומשא ומתן- סין -..
סגנון ניהול ומנהיגות .סגנון ניהול ומנהיגות- ארה"ב -15-16
סגנון ניהול ומנהיגות – סין —
שת"פ עסקי בין  החברה האמרקאית- קודאק לבין  החברה הסינית ACM.
קודאק
ACM
ניתוח swot SWOT  קודאק SWOT ACM ניתוח TOWS