טכנולוגיית WiMAX והשתלבותה בישראל.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2007
מספר מילים 11206
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

בית הספר לניהול תשס"ט WiMAX שם קורס: מבוא למערכות מידע לניהול נושא העבודה: טכנולוגיית WiMAX והשתלבותה בישראל תוכן עניינים
                                                                                           עמוד תקציר ..3
מבוא -4
Wimax- נתונים טכניים -…5
השפעת ה-Wimax 7
שילוב בין ה-WiMAX ל-VoIP –..8
Wimax בישראל ..9
ביבליוגרפיה -..11
תקציר WiMAX, ראשי התיבות של Worldwide Interoperability for Microwave Access (יכולת הפעלה הדדית כלל-עולמית עבור גישת מיקרוגל), הינה טכנולוגיה המאפשרת חיבור בפס רחב לרשת אלחוטית. בדומה ל-Wi-Fi,  טכנולוגיה זו מאפשרת חיבור לאינטרנט ללא צורך בחיבור למחשב, אך בשונה ממנה, היא מכסה שטחים נרחבים בהרבה, עד 50 ק"מ, ואינה תלויה בנקודות חמות (HotSpots), וכן ניתן להעביר בה נפחים גדולים יותר של נתונים. WiMAX, המבוססת על תקן IEEE 802.16, פועלת על-ידי שידור מיקרו-גלים לטווח ארוך ומאפשרת הקמת MAN – תצורה של רשת עירונית. תצורת רשת זו פועלת בדומה לרשת הסלולארית ומאפשרת חיבור והעברת נתונים בכל מקום ברחבי העיר או ברחבי האזור בו יש קליטה.
בנוסף על הניידות והחופש מכבלים שהיא מספקת, בWiMAX- טווחי הכיסוי רחבים יותר, התשתית זולה יותר ורוחב הפס גדול יותר, מאשר ברשת הסלולארית.
בהתחשב בכך, ובעובדה כי באמצעות שילוב עם טכנולוגיית VoIP, ניתן להעביר לא רק נתונים אלא גם קול ומולטימדיה, ה-WiMAX מהווה מתחרה רצינית לחברות הסלולאריות.
כניסת הWiMAX- צפויה להשפיע במספר תחומים:
בתחום האישי – מלבד הגישה לאינטרנט מכל מקום ושירותי טלפוניה בעלות נמוכה, יהיה אפשר לקבל מידע מכל המכשירים בבית באמצעות התקנים אלחוטיים שיותקנו בהם.
בתחום העסקי – חיסכון בזמנים והגברת יעילות, עקב הסרת התלות בכבלים ובנקודות חמות.
כמו כן, תתאפשר כניסת מתחרים לשוק הסלולארי, אשר נמנעה עד כה בשל עלויות התשתית הגבוהות.
בתחום העולמי – ה-WiMAX מציעה פתרון לכחמישה מיליארד איש שאינם מחוברים לאינטרנט וטלפוניה, מרביתם במדינות עולם שלישי. בזכות יתרונותיה, בעיקר העלויות הזולות וטווחי השידור הרחבים, ניתן לחבר לתקשורת העולמית אנשים מאזורים מרוחקים, אשר חלקם מעולם לא ביצעו שיחת טלפון. דבר זה, נמנע עד כה משום עלויות גבוהות ואי-כדאיות כלכלית.
בישראל כיום, עדיין לא מיושמת טכנולוגיית ה-Wimax, אך הנושא נמצא בתהליכי אישורים ובדיקות של משרד התקשורת, אשר צפוי לצאת בקרוב במכרזים, במטרה לספק שירות זה לקהל הרחב כבר בשנת 2008.
מטרת העבודה זו להציג את טכנולוגיית ה.WiMAX- במהלך העבודה, נספק פירוט טכני לגביה, נסקור את ההשפעה הצפויה שלה על המוכר לנו כיום, וכמו כן, נציג את יתרונותיה אל מול הסלולר ונפרט על מצב קליטת ה-WiMAX  בישראל.