סמנריון - הבדלים בתנאי העסקת ילדים בחברת נייקי בהשוואה לתנאי העסקת ילדים לקראת האולימפיאדה בסין.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 11206
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

מטרתה של העבודה הנוכחית לבחון מזווית ראיה מוסרית תהליכי העסקת ילדים במדינות המזרח ע"י מעסיקים מערביים לעומת מעסיקים מהמזרח. במסגרת העבודה ברצוני להציג את התמונה הכללית של קיום הבעיה בסביבה עסקית עולמית, להבין מהי העסקת ילדים, כאשר התשובה לשאלה זו כרוכה בחריגות וסתירות, כתוצאה מסבך של תקנים בינלאומיים, חוקים לאומיים, מנהגים תרבותיים וציפיות חברתיות ולנסות לבחון את ההבדלים בין גישת המערב לבין גישת המזרח בנושא העסקת ילדים בעזרת היבטים תיאורטיים אשר נלמדו במסגרת הקורס מוסר ועסקים.
לצורך ההשוואה אסקור שני אירועים מוכרים: העסקת ילדים בחברת נייקי בפקיסטאן בשנת 1996 כתאגיד מערבי לעומת העסקת ילדים לקראת האולימפיאדה בסין בשנת 2008.
בפרק 1 אסקור היסטוריה כללית בהעסקת ילדים בעולם, אגדיר מהי העסקת ילדים, סוגי עבודה לילדים ותנאי העסקתם, מדינות בהן נכון להיום הם מועסקים ומי בעיקר מרוויח מהתופעה.
פרק 2 יעסוק בשיטת המחקר "חקר מקרה" – Case study research עקרונות השיטה, חסרונותיה ויתרונותיה.
בפרק 3 אציג רקע היסטורי של חברת נייקי ונתונים כלכליים של החברה. פרק 4 יסקור את תופעת העסקת ילדים לקראת האולימפיאדה בסין.
בפרק 5 אענה על שאלת המחקר – מהם ההבדלים בין המקרה של נייקי בפקיסטאן לעומת האולימפיאדה בסין בתופעת העסקת ילדים.
ההשוואה תתבצע על פרמטרים שונים, כמו גילאים של המועסקים, שכר, שעות עבודה, ימי עבודה , תנאי העסקה ופרמטרים נוספים.
פרק 6 ידון בריסון החיצוני – מגבלות בארה"ב, סין והחוק הבינלאומי בנושא העסקת ילדים.
פרק 7 אציג ממצאי המחקר באמצעות מודל השלבים לקבלת החלטות במוסר ועסקים.
אסכם את העבודה בפרק סיום ומסקנות בתוספת המלצות למחקרים עתידיים.
שאלת מחקר: הבדלים בתנאי העסקת ילדים בחברת נייקי בהשוואה לתנאי העסקת ילדים לקראת האולימפיאדה בסין.
תוכן עניינים
מבוא –…2
פרק 1 – העסקת ילדים בעולם -.3-6
פרק 2 – שיטת מחקר: חקר מקרה 6-8
פרק 3 – העסקת ילדים בחברת נייקי — 9-12
פרק 4 – העסקת ילדים לקראת האולימפיאדה בסין -13-15
פרק 5 – השוואה בין מקרה נייקי לאולימפיאדה בסין …16-19
פרק 6 – ריסון חיצוני – מגבלות בארה"ב ,בסין ובפקיסטאן –20-23
פרק 7 – מודל השלבים –.24-27
סיכום  -…28
ביבליוגרפיה –.29-30