ניתוח עסקי ופיתוח מערכות לחברת הזנק OHK פיתוח מוצר : מכונות אוטומטיות בעלות מודם ממוחשב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4578
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בחיפוש אחר ראייה וניתוח מצבים והזדמנויות עסקיים , עלינו לחקור פרמטרים שונים של פעילות העסק מאפיון ראשוני דרך ייזום מערכת המידע ועד לניתוח פעולה לפיתוח מערכת המידע.
עבודה זו מתבססת על חברת הזנק OHK בתחום המכונות האוטומטיות כאשר המוצר בו אנו עוסקים הינו מודם ממוחשב שבאמצעותו נוכל למדוד בזמן אמת את תכולותיהן. בנוסף הוא משמש גם ככלי סטטיסטי למטרות שיווק באתרי אינטרנט.
לאחר שהצגנו את חברת ההזנק וניתחנו את המוצר , נגדיר את הצורך , את קהל היעד ומבנה חברת OHK. לאחר מכן , נבצע ניתוחים אסטרטגים של הסביבה ונבדוק את השפעותיהם על החברה על פי מודל Pestel  וחמשת הכוחות של פורטר.
בהיבט הפנים ארגוני  ננתח את מודל המשאבים והמסקנה אליה הגענו היא שיש לבצע תכופות בחינה של תנאי ההעסקה והרווחה ( מניעת "בריחת מוחות" ) ,וכן רכישת ציוד קבוע ( נכסי החברה כרגע מושכרים ).
בנוסף , נשתמש במודל BCG המאפשר למקם את החברה מול הענף בשוק עפ"י 4
רביעים , ומודל  שרשרת הערך של פורטר המחלק את הארגון על פי פעילויות ראשוניות ופעילויות משניות(תמיכה )למחלקות שונות ובוחן את הארגון מנקודת מבט תועלתית ללקוחות שהמוצר מיועד אליהם , המודל מנתח את הארגון מנקודת מבט חיצונית של הלקוח.
לבסוף נבצע SWOT בארגון שלנו – חוזקות מול חולשות , איומים מול הזדמנויות ואת מודל ה – TOWS המשלב בינם ובחירת האסטרטגיה הייעודית הטובה ביותר.
  תוכן עניינים
נושא עמוד תקציר מנהלים
1 חלק א ניתוח מוצר וחברה
3 הרעיון העסקי וניתוח הצורך
4 קהל היעד – השוק 5
מבנה החברה
6 ניתוחים אסטרטגים סביבה חמשת הכוחות של פורטר 7
Pestel 9
פנימי מודל המשאבים
1 0 מודל  BCG
1 1
מודל שרשרת הערך של פורטר
1 2
מודל SWOT
1 6
מודל TOWS
1 7
חלק ב פוסטר
2 0 חלק ג ניתוח מערכות המידע במוצר
2 1
תרשים IFD
2 2
תרשים DFD רמה 0
2 3
תרשים DFD רמה 1
2 4
תרשים DFD רמה 2
2 5
תרשים ERD + ERD מפורט
2 6
DB מבנה   (ACCESS)  
2 7
הגדרת תהליך הפיתוח SDLC
2 9
תרשים GANT ע"פ SDLC
3 1
ניתוח פרמטרי של אפשרויות מימוש
3 2
סיכום
3 3
ביבליוגרפיה
3 4
חלק א ניתוח מוצר וחברה " כדי לזהות יישומים מתאימים למערכת מידע אסטרטגית, יכולים המנהלים לבדוק את הקשרים ונקודות הקישור שבהם יכולה טכנולוגיית המידע לשנות את המוצר או את התהליך ולהוסיף לו ערך" (נוימן.ז(1998) עמ' 51 .
את המיזם נציג באמצעות חברת OHK  שיסדנו לצורך כך. הפירמה מפתחת רעיון למוצר חדשני בתחום המכונות האוטומטיות , שמטרתו העיקרית להוות כלי למדידה בזמן אמת של תכולת המכונה ווכן בתור מטרה משנית תהווה כלי סטטיסטי למטרות שיווק באמצעות שידור נתוני הרכישות באמצעות המודם לאתר אינטרנט יעודי. כמו כן כלי פרסומי אינטראקטיבי באמצעות  צג מגע טלוויזיוני המותקן על כל אחת מהמכונות לעיני הלקוח.  המוצר הינו מודם האוסף את נתוני קיבולת המכונה האוטומטית באמצעות חיישנים זעירים ומשדר ONLINE את הנתונים לטכנאים בשטח ומתריע מחד על חוסר העומד להיווצר במוצר מסוים ומאידך משדר נתוני קיבולת על כלל המוצרים במכונות לשרת ואתר אינטרנט המנוהל  על ידי חברת OKH .
"The key issue is to produce high-quality information that can be used to support the activities of an organization and its business partners " ( Bocij , P.Business Information Systems).