ניתוח דוחות כספיים של חברת אסם לשנת 2008 הכולל ניתוח מצב החברה, מצב השוק בו היא נמצאת, מדדים מובילים בניתוח על פי הדוחות הכספיים אותם הציגה החברה תוך הצגת המגמות בדוחות אלו לאורך השנים והיחסים הנוכחיים במאזני חברת אסם

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3039
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ניתוח דוחות כספיים- לתואר שני – חשבונאות פיננסית ניתוח דוחות כספיים של חברת אסם השקעות בע"מ לשנת 2008
תוכן העניינים
חלק א' – הכרת החברה. 3
פעילות התאגיד ותאור התפתחות עסקיו:. 3
תחומי פעילות:. 5
יחסי מימון ביחס לשוק:. 7
בעלי ענין בחברה:. 7
השוואת נתונים שנתיים של החברה:. 8
חלק ב' – ניתוח מגמות בדוחות הכספיים:. 9
ניתוח מגמות דינמי וסטטי במאזן החברה המאוחד:. 9
ניתוח מגמות דינמי וסטטי בדו"ח רווח והפסד המאוחד:. 11
ניתוח מגמות במאזן:. 12
ניתוח מגמות בדו"ח רוו"ה. 13
חלק ג' – ניתוח יחסים פינסיים.. 16
יחסי נזילות. 16
יחסי רווחיות. 17
יחסי מבנה ההון 18
יחסי יעילות תפעולית. 18
חלק א' – הכרת החברה פעילות התאגיד ותאור התפתחות עסקיו:
שנת הקמה ורקע כללי – קבוצת אסם נוסדה בשנת 1942
אסם השקעות בע"מ הינה חברת האם המאגדת בתוכה את קבוצת חברות אסם. הקבוצה מייצרת ומשווקת כ- 2,000פריטי מזון שונים המיוצרים כיום בעשרה אתרי יצור ומשווקים באמצעות מרכז הפצה מרכזי ומספר מרכזי הפצה אזוריים.
כמו כן מייצאת הקבוצה לארצות שונות, בעיקר לאירופה.
מניות החברה הונפקו בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בשנת 1992.
מעמדה של החברה בענף המזון – אסם נמנית עם החברות המובילות בישראל בענף המזון, ומפתחת את עסקיה מתוך מטרה להציע לצרכן בארץ ובחו"ל מגוון רחב של מוצרים ממותגים וברמת איכות גבוהה בכל תחומי המזון שבהן היא פועלת (מזון בטמפרטורת החדר ,מזון מצונן ומזון קפוא), ובכך מבססת את מעמדה המוביל בתחום המזון. לאחרונה הקבוצה החלה למתג גם את פעילות בונז'ור המייצרת מוצרי מאפה קפואים הנאפים בנקודות המכירה, וכן מיקוד והרחבה נוספים של פעילות צריכת המזון מחוץ לבית. בשנתיים האחרונות הרחיבה הקבוצה את פעילותה בחו"ל באמצעות הקמת מפעל חדש של טבעול בצ'כיה ובאמצעות רכישת החברות Tribe ו- Tech-Foodבארה"ב. בסקר תדמית שנערך במרץ 2009 על-ידי מכון המחקר "הגל החדש", כמו גם בסקר נוסף שנערך שנה קודם לכן, נבחרה אסם כחברת המזון המובילה, המועדפת והמוכרת ביותר בישראל. מותגים וטכנולוגיה – לקבוצה מותגים וטכנולוגיות יצור רחבות ומגוונות פרי פיתוח עצמאי ובנוסף לכך היא עושה שימוש במותגים, בידע ובטכנולוגיה של חברת האם נסטלה – חברת המזון המובילה בעולם.
שיתוף פעולה אסטרטגי עם נסטלה – לחברה הסכמים בלעדיים לשיתוף פעולה עם קבוצת נסטלה, שוויץ, על הפצת מוצרי נסטלה בישראל על ידי מערכות השיווק והמכירה של אסם, וכן הוסכם על אפשרות לייצור מוצרי נסטלה בישראל.
נסטלה הינה בעלת המניות הגדולה באסם ושיעור אחזקותיה מגיע לכ- 53.8%  מהבעלות בחברה.
 להלן תרשים מבנה האחזקות של החברות הפעילות בקבוצה: