פרו-סמינריון בנושא שכול וזיכרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6819

תקציר העבודה

בית הספר לתקשורת יצירה וביקורת * נפגעו מאש כוחותינו התמודדות יחידה צבאית עם משבר בעקבות אירוע ירי דו צדדי ועם ההד הציבורי כתוצאה מהסיקור התקשורתי עבודת פרוסמינריון- תקשורת פוליטית של שכול וזיכרון תאריך:
6.9.2009
שנה"ל תשס"ט, סמסטר ב' תוכן עניינים
מבוא
–  2
פרק
1 – "איך זה קרה לנו?": התמודדות של היחידה עם אובדן לוחמים בעקבות אירוע של ירי דו צדדי   5
פרק 2- "מצל"ש לטר"ש": על הסיקור התקשורתי של "אסון דובדבן" –   10 פרק 3- "אנחנו קוברים חברים והעם שלנו כותש אותנו":
הסיקור התקשורתי כגורם מעמיק של המשבר היחידתי —  12
סיכום ומסקנות –   16
ביבליוגרפיה —  18
נספחים –  19
עבודה זו תעסוק בהתמודדות של ארגון הנקלע למשבר בעקבות ירי צו צדדי ואובדן חברים לנשק בעקבות כך. כמקרה בוחן של תופעה זו אתייחס לאירוע ירי על כוחותינו, בשנת 2000 במהלך מבצע לתפיסת מבוקש של יחידת העילית "דובדבן". אבדוק כיצד תפקדה היחידה בימים שלאחר המבצע שכשל, עם מה נאלצה להתמודד וכיצד הצליחה להמשיך בעבודה השוטפת.  שאלת המחקר עליה אנסה לענות בעבודה זו היא השאלה כיצד מתמודדת יחידה צבאית עם אובדן חייליה בעקבות ירי דו צדדי וכיצד משפיע הסיקור התקשורתי על היחידה.
את המחקר אבצע על ידי ניתוח של עיתונות כתובה ומקוונת ועל ידי ניתוח ראיונות שערכתי עם שניים מלוחמי היחידה שלקחו חלק במבצע. בנוסף אתבסס על מקורות תיאורטיים. את עבודתי אחלק לשלושה פרקים, כאשר בפרק הראשון אבחן את התמודדות היחידה עם המשבר בעקבות האירוע, אציג את תהליך ההתמודדות של היחידה מרגע הכניסה למשבר ועד לאחריו ואבדוק כיצד יחידה מובחרת שכזו מתמודדת עם משבר שכזה. בפרק השני אציג את הסיקור התקשורתי יוצא הדופן שאפיין את אירוע זה ואבחן את הצגת האסון במרחב התקשורתי. בפרק השלישי אציג כיצד השפיע הסיקור התקשורתי סביב "אסון דובדבן" על התמודדות היחידה עם המשבר ואבחן את כוחה של התקשורת להשפיע ולהעמיק משברים מסוג זה.