סמינריון ביחסי עבודה,איגודי עובדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 6635
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

סמינריון ביחסי עבודה ארגוני עבודה בסינגפור
2 010                          תוכן עיניינים מבוא
–  3

1 .      סינגפור – מאפיינים
1 .1     – הסטוריה -..
4

1 .2     היסטוריה כלכלית  –.
5

1 .3     שוק העבודה בסינגפור – כללי —   6

2 .      איגוד מקצועי מהו –…  -.8

3 .      איגודים מקצועיים בסינגפור -. 9

4 .      יחסים של  השלטון בסינגפור עם איגודי העובדים –16
5.      דיון וסיכום

5
6 .      נספח א – חוקי עבודה בסינגפור –..      27
7.      נספח ב – ארגוני העובדים בסינגפור נכון לשנת 2010 ..29

8 .      בבילוגרפיה  –.  32
   
1 .  מבוא
העבודה היא חלק נכבד ומרכזי בחיי האדם המודרני ולפיכך מערכת יחסי העבודה משפיעה על כולנו. האיגודים המקצועיים הם צלע ממשולש יחסי העבודה הכולל את העובד, המעביד והממשלה.
סינגפור היא מדינה קטנה שכל גודלה הוא כ 40 דק' נסיעה מקצה לקצה , את דרכה כמדינה החלה ב1965 ועשתה התקדמות מטאורית ממדינת עולם שלישי לאחת מהכלכלות המפותחות בעולם , תהליך כזה לא יכול להתבצע ללא עובדים ואם יש עובדים יש גם ארגוני עובדים.
כדי להבין את התהליכים אשר עברו על העובדים והמעסיקים ב40 שנה האחרונות ולהבין האם לשיטת הממשל ועוצמתו בסינגפור היתה השפעה על תפקוד איגודי העובדים בהתפתחות זו איך באה לידי ביטוי ההסטוריה של איגודי העובדים בהשתלבותם במאמץ ההתפתחות והפיתוח של סינגפור ומה טיב היחסים בין איגודי העובדים לממשל אז ועד היום האם סינגפור שמה את הצלחתה הכלכלית לפני זכויות העובד ? האם מה שמנחה את ההנהגה בסינגפור זוהי  יצירת סביבת עבודה נוחה ואטרקטיבית למשקיעים  זרים וחברות בין לאומיות?
על שאלות אלו ועוד אענה בעבודתי ,לצורך כך אשתמש במספר ספרים ומאמרים שישפכו אור על התהליכים שבו אבדוק את שאלת המחקר לציין שאסוף החומר אינו היה פשוט עקב הרצון של המשטר בסינגפור להצטייר כמשטר דמוקרטי לחלוטין ומכיוון שחלק מנהתונים מציירים תמונה מעט שונה לא הרבה פירסומים קיימים ששופכים אור על שני צדדיה של התמונה. שאלת מחקר: כיצד היחסים בין המשטר לאיגודי העובדים השפיעו על מבנה ותפקוד האיגודים המקצועיים בסינגפור משתנה בלתי-תלוי: המשטר בסינגפור משתנה  תלוי:  תפקוד האיגודים המקצועיים בסינגפור