מגמות ההורים לגבי דפוסי גלישה של ילדיהם באינטרנט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6801

תקציר העבודה

תוכן עניינים ספרור נושא עמוד שער
1
תוכן עניינים
.
2
מבוא

3
תחילתו של האינטרנט .
4-6
שימוש של ילדים באינטרנט -…
7-8
שינויים חברתיים בעידן המודרני –…
9-10 פיקוח הורים על שימוש באינטרנט —
11-12
פרק מתודולוגי –.
13
שאלון –…
14
ממצאי השאלון –..
15-27
דיון –…
28-29
סיכום ..
30   ביבליוגרפיה …
31-33
מבוא:
האינטרנט תפס תאוצה בעשור האחרון וכיום אחוז גבוה מאוכלוסיית העולם חשופים לאינטרנט בדרך  זו או אחרת. את האינטרנט ניתן למצוא בכול מקום: בבית, מקומות לימוד, מקומות בילוי ואפילו במכשירים סלולאריים. באמצעות  האינטרנט ניתן להשיג כל מידע אפשרי כמו למשל לגבי: מסעדות, טיולים, מפות, מזג אויר סרטים, קריירה וכו'. דרך האינטרנט ניתן ליצור קשרים  בין אנשים שנמצאים בקרבת מקום ואף בנקודות  שונות  בעולם.
רשת האינטרנט היא מקור הנאה גדולה לילדים. ישנם ברשת מספר עצום של אתרים איכותיים ומעניינים, חדרי דיונים בנושאים מסקרנים, מאמרים, תמונות, משחקים ועוד פעילויות רבות ומהנות. הבעיה בפעילות באינטרנט, כמו בהרבה תחומים אחרים, היא שלא תמיד ניתן לדעת מתי עוברים הילדים לפעילות שעלולה לגרום להם נזק. בעקיבות החשיפה לאינטרנט והעדר הפיקוח מצד ההורים נוצרה בעיה בקרב ילדים בגילאי 6-13
שנחשפים למיידע שהם לא צריכים להיחשף אליו על ידי לחיצה על העכבר של המחשב ולהגיע למידע שלא מתאים לגיל ולהבנה שלהם כמו: אתרי סקס, צ'טים, מאמרים בנושאים שמכוונים למבוגרים, סרטים, יחד עם זאת  ילדים מרבים לעשות את שיעורי בית וגם את העבודות המוטלות עליהם בבית ספר דרך האינטרנט ובכך הם מעשירים  את הידע שלהם מהגלישה באינטרנט מתכנים איכותיים ולימודיים כמו היסטוריה, טבע, ביולוגיה, אך עקב חוסר פיקוח מצד ההורים על ילדיהם לגבי הגלישה באינטרנט הילד חשוף להרבה תכנים שלא מתאימים לו מבחינה שכלית ויכולים לגרום לו נזק.
לאחרונה ניתן לשמוע ולראות הרבה מקרים מזעזעים שקרו כתוצאה מחשיפת יתר של ילדים ובני נוער לאינטרנט שהסתיימו  לא פעם באונס וברצח דוגמא: אתרי צ'אטים שילדים יכלים להיכנס ולהתכתב עם כל מי שהם רוצים אך הם לא יודעים מי יושב בצד השני שיכול לפתות אותם להיפגש ולפגוע בהם.