מבדק בקריאה לתלמידת כיתה ב, סיכום, מסקנות והצעות עבודה
מוסד לימוד | מכללת סמינר הקיבוצים |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | חינוך |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 1946 |
תקציר העבודה
1 . רקע הילד. 3
2 . מבדק . 4
2.1. דיוק וקצב בקריאת צירופים.. 4
2.2. דיוק וקצב בקריאת מילים מנותקות מהקשר. 4
2 .3. דיוק וקצב בקריאה קולית של טקסט מנוקד מותאם לגילו 4
2.4. שחזור הטקסט בע"פ. 6
2.5. העתקת הטקסט. 6
2.6. הכתבת הטקסט. 6
3 . מסקנות.. 7
3.1. נקודות חוזק. 7
3.2. נקודות לחיזוק. 7
4 . פעילות לחיזוק. 9
1 . רקע
הילד נ' בת 8, בת בכורה לאח בן 5
במשפחה ברמה סוציו-אקונומית גבוהה. נ' היא בת להורים אקדמיים העוסקים במקצועות מחשבים וחינוך מיוחד. נ' לומדת בכיתה ב' בבית ספר למדעים ואומנויות במרכז הארץ. מתוך שיחה עם הורי הילדה עלה כי נ' נולדה בשבוע ה-41 להריון בלידה רגילה לאחר הריון תקין. לדבריהם, נ' בעלת התפתחות מוטורית וקוגניטיבית תקינה. היא החלה ללכת בגיל שנה וחודשים ודיברה לראשונה בגיל שנה וחצי. נ' ילדה עצמאית ובוגרת לגילה בעלת אינטליגנציה רגשית גבוהה, שחיינית מצטיינת ורקדנית סטפס.
נוסף על כך, נ' בעלת קשיי הירדמות בשינה בערבים, ברוב המקרים לא מצליחה להירדם באופן עצמאי ובעלת צורך תמידי לתיווך של אימה בתהליך ההירדמות, בשירה או ליטופים נעימים עד אשר נרדמת לחלוטין.
מבחינת חברתית נ' היא ילדה שמשתלבת יפה בכיתה, היא מקובלת בקרב הילדים, פעילה בשיעורי חברה ואחה"צ בפגישות עם חברות מכיתתה. לנ' שתי חברות קרובות מכיתתה, אך היא משחקת עם שאר הילדים בכיתה. בהפסקות בית הספר נ' אוהבת להתחבר גם עם ילדות שיותר גדולות משכבת גילה, משתלבת ומתקשרת איתם אופן שוטף. עצמאותה של נ' הופכת לעיתים לשתלטנות בקרב חבריה ועל אחיה הקטן וזוהי נקודה שצריך לשפר אצלה וללמד אותה לדעת להקשיב לאחר ולא תמיד לבצע את אשר חפץ ליבה.
מבחינה לימודית נ' תלמידה ממוצעת, חזקה יותר במקצוע החשבון מאשר במקצועות עברית, תורה ולשון ובעלת שגיאות-