סמנריונית מוסר ועסקים מוסריותן של חברות רב שכבתיות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | מוסר ועסקים |
מילות מפתח | מוסר ועסקים, סמנריון, סמנריון בכלכלה, סמנריון בניהול, עבודה סמנריונית |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 9423 |
מספר מקורות | 24 |
תקציר העבודה
עבודה סמינריונית בקורס מוסר ועסקים (10523) הנושא:
מוסריותן של חברות רב שכבתיות ע"פ תורת המוסר של קאנט.
שם המנחה:
שם המגיש:
ת.ז:
תאריך הגשה:
תוכן העניינים
מבוא –.3
1 .רקע-מהו שיווק רב שכבתי? -…4
1 .1.גודל התעשייה –4
1 .2. מי מרוויח באמת? ..5
1 .3המודל המתמטי -..6
1 .4הדומה והשונה בין שיווק רב שכבתי למזימת פירמידה .7
1 .5.מניעי החברה שיווק רב שכבתי והחסרונות למפיצים …9
2 .עיקרי תורת המוסר של קאנט -13
3 .שאלה מוסרית מספר 1-האם דרך שיווק המוצרים ע"י מכירה למפיצים הינה-.
מוסרית -.16
4 . שאלה מוסרית מספר 2- האם ההתרכזות בגיוס מפיצים חדשים באה על חשבון שיפור איכות המוצר? …23
5. שאלה מוסרית מס 3 –האם יש בהתנהלות הארגון משום כת? -27
6 .סיכום -.32
ביבליוגראפיה –…34
נראה שאין הגדרה ברורה במילונים למונח שיווק רב שכבתי.אפיון סביר של השיטה יכול להתפרש באופן הבא: שיווק רב שכבתי הוא סוג של שיטה עסקית בה החברה לא מוכרת את מוצריה בתווך חנויות, אלא ישירות ללקוחת באמצעות מפיצי השיווק הרב שכבתי.(יקראו להלן מפיצים).
יש לחברה שלושה מאפיינים ייחודיים: ארגון סגור, עסקה שאיננה גלוית לב ומפיצים. היום,ארגונים של מכירות ישירות הם צורה של יזמות עסקית בינלאומית,של רלוונטיות כלכלית וחברתית משמעותית.
שיווק רב שכבתי הוא ללא ספק,שנוי במחלקות.אם לשפוט על פי מספר מפיצי הMLM ועל פי מספר המכירות של מוצרי MLM, מיליוני אנשים נחשפו באופן חיובי כלפי שיווק רב שכבתי.במקביל,אינספור אנשים שנחשפו לשיווק רב שכבתי באמצעות פרסומים,בלוגים ואתרי אינטרנט מבקרים בנחישות את פעילותן של חברות רב שכבתיות. אנשים העוסקים בשיווק רב שכבתי ספגו ביקורת על התנהגות לא אתית שכללה הצגה לא מדויקת של פוטנציאל ההשתכרות,שכנוע חברים וקרובי משפחה להצטרף כמפיצים או לרכוש מוצרים או שירותיים לא רצויים ושימוש בשיטות גיוס מטעות. שיווק רב שכבתי הוא תעשייה ענקית וגלובלית. מאחר שכך,הנושא הנבחר למחקר הינו נושא חשוב ומשמעותי בעולם הגלובלי של ימנו.
העבודה קיבלה ציון גבוהה מאוד.