עבודה שיווקית "התדמית של חברת טויוטה"

מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 90
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2304

תקציר העבודה

תרגיל מס' 1 בעקרונות השיווק המודרני/ניהול השיווק סמסטר ב' תש"ע חברת טויוטה ישראל פנתה אליכם כמומחי שיווק לסייע לה להתמודד עם המשבר התדמיתי הקשה הפוקד אותה בשל אי לקיחת אחריות לכשל מערכתי ברכביה. חברת טויוטה ישראל מבקשת מכם להציע לה מתווה שיווקי מסודר שיסייע לה ראשית לשמר את לקוחותיה הקיימים ושנית להגדיל את מאגר לקוחותיה החדשים.  לשם כך הנכם נדרשים לנתח את כל חמשת המודלים בתחום התנהגות צרכנים (1. מודל וולוו – מאסלו; 2. מודל היחידה הצרכנית המחליטה; 3. מודל תפיסת הסיכון; 4. מודל הסיגול – רוג'רס; 5. תיאורית הדיסוננס הקוגניטיבי) ולהציע אסטרטגיה שיווקית הנשענת על פתרונות שיווקיים מעשיים לשימור לקוחותיה ולהגברת המוניטין שלה בשוק הישראלי.
מבנה העבודה:

1 .      הקדמה עד 5 שורות רקע המתארות את האירוע ואת הסוגיה הנבדקת.

2 .      מודל 'וולוו' בחינת המותג טויוטה בהתאם למודל זה מצביעה על כך כי …
לאור זאת מומלץ למנהלי המותג לבצע את הפעולות המעשיות הבאות …

3 .      מודל היחידה הצרכנית המחליטה בחינת המותג טויוטה בהתאם למודל זה מצביעה על כך כי …
לאור זאת מומלץ למנהלי המותג לבצע את הפעולות המעשיות הבאות …

4 .      מודל תפיסת הסיכון בחינת המותג טויוטה בהתאם למודל זה מצביעה על כך כי …
לאור זאת מומלץ למנהלי המותג לבצע את הפעולות המעשיות הבאות …
5.      מודל הסיגול בחינת המותג טויוטה בהתאם למודל זה מצביעה על כך כי …
לאור זאת מומלץ למנהלי המותג לבצע את הפעולות המעשיות הבאות …

6 .      תיאורית הדיסוננס הקוגניטיבי בחינת המותג טויוטה בהתאם למודל זה מצביעה על כך כי …
לאור זאת מומלץ למנהלי המותג לבצע את הפעולות המעשיות הבאות …  7.      סיכום אנו מאמינים כי הפעולות הבאות:
… יחזירו את אמון הצרכנים למותג טויוטה ויגבירו בעתיד את מכירותיו. כללי כתיבה והגשה:
o       העבודה תוגש מודפסת.
o       ניתן להגיש את העבודה לבד או בזוגות (לא מעבר לכך). o       גודל גופן: 12
o       סוג כתב: נרקיסים או דויד o       אורך עבודה: עד 5 עמודים                                                                                                                                                                                                                                                     עקרונות השיווק המודרני: מטלה מס' 2
חלק א': ניתוח החברה המוצר שבחרתי הוא שוקולד בחפיסות המשווק תחת השם "שוקולד פרה" והמיוצר ע"י חברת שטראוס-עלית ,כיום- שטראוס גרופ.
שטראוס גרופ הינה חברה ליצור מזון ומשקאות השניה בגודלה בישראל. החברה חולשת על שווקים רבים שהעיקריים שבהם הם מוצרי חלב, קפה, גלידה, שוקולד,חטיפים וסלטים.
החברה מחזיקה בבעלותה מפעלי יצור במדינות רבות ברחבי העולם ומעסיקה כ 11,000 עובדים.
מחזור פעילותה השנתי של קבוצת שטראוס עומד על כ 1.5 מיליארד דולר ומניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בעלת השליטה העיקרית בחברה היא משפחת שטראוס.
רקע היסטורי:
חברת "עלית" הוקמה בשנת 1933 ע"י אליהו פרומצ'נקו, יהודי יליד רוסיה ושבעה שותפים נוספים שפתחו מפעל ליצור שוקולד וממתקים  ברמת גן, כאשר אחד ממוצרי הדגל של המפעל היה חפיסת שוקולד מעוטרת באיור של פרה בשם "שמנונית"- לימים שוקולד פרה. עם השנים התרחבה חברת עלית באמצעות רכישה של  מפעלים קיימים והקמה של מפעלים חדשים  בצפת ובנצרת עלית.
בשנת 1989 החלה חברת עלית ברכישה מסיבית של מפעלי קפה ברחבי אירופה וכך הפכה לשחקנית משמעותית גם בתחום הקפה.
בשנת 1991 נכנסה עלית לתחום החטיפים המלוחים והקימה לשם כך מפעל בשדרות. –