ניהול השיווק -פתרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1268

תקציר העבודה

ממ"ן 14
שאלה 1
סעיף ב': יצרנית המחשבים יכולה להנות מבידול כאשר תשווק את הלפטופ לילדים. אי לכך אסטרטגיית המחרה המועדפת תהיה גריפה. מחיר גבוה ממה שמקובל בענף אצל המתחרים.
לבחירת אסטרטגיית זו מס' שיקולים:
קהל מטרה: יש להניח כי עלות של מחשב נישא הינה גבוהה וכי המוצר מיועד לילדים אשר להם הורים בעלי הכנסה גבוהה יחסית, הורים אשר מוכנים להשקיע כסף רב בחינוך מתקדם לילדיהם. אם כן , קהל המטרה הוא מהעשירון העליון.
סוג המוצר הינו ייחודי, מוצר חדש המיועד לחדשנים, אשר נהנה מבידול. לצרכן תהיה מעורבות גבוהה מאוד והוא יהיה מוכן להשקיע מאמצים כדי להשיג את המחשב.
הביקוש למוצר הינו קשיח, הצרכן יותר רגיש לאיכות המחשב מאשר למחירו. מכיוון שאין מחשב אחר ליצרניות מחשב אחרות, הקוניםפחות רגישים למחיר, כמו כן המוצר נחשב כאיכותי ויוקרתי.
הבידול והחדשנות קובעות ביקוש קשיח.
בסביבה התחרותית אין מתחרים למחשב נישא לילדים ולכן אסטרטגיית גריפה תהיה האסטרטגיה היעילה והרווחית ביותר. הבידול בענף המחשבים הינו זמני ביותר, כל חידוש מותקף מהר ע"י חיקוי או מוצר דומה מצד המתחרים, וכך מבטלים את היתרון של המחדש. מבנה הענף המדובר – המתחרים הינם "מתחרים נמרים" – מגיבים מהר ובעוצמה על כל חדירה לשוק. סעיף א':
כאשר יצרנית המחשבים בוחרת את –
**העבודה ללא מקורות