התנהגות אירגונית-פתרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1752

תקציר העבודה

פתרון ממ"ן 11-התנהגות ארגונית
1 .       בכל ארגון ישנם כוחות שמאחדים למשל:
מטרות משותפות,שעות עבודה קבועות,מנגנוני תיאום פורמאליים, סטנדרטים של נהלי עבודה , פגישות עבודה קבועות, השתלמויות זהות לעובדים וכו',כל אלה עוזרים לאחד וללכד את האינדיבידואליזם השונים בארגון.
נהלים אחידים וקבועים לכל העובדים.
לעומת זאת ישנם כוחות שמבדילים כמו:
 הבדלים בין נושאי תפקידים,חלוקה להתמחויות (מחלקת שיווק,פיתוח,הנהלה למשל) חוזים אישיים,תנאי עבודה שונים(חלק עובדים עם מחשב ,חלק לא) וכו' .
     – כעקרון שני הכוחות הנ"ל  דרושים לקיום של הארגון.
פשוט צריך למצוא את          האיזון הנכון ביניהם, וזה כבר תלוי בהרבה גורמים.
    דוגמאות לאלה הכוחות המאחדים והמבדילים ,הפועלים "בקהילטרון" ובתיאטרון העמק"  –  בקהילטרון ,ניתן לראות כי מדובר  על כוחות שמאחדים לדוגמא פטריק שהיה מלבד תפקידו כמנהיג הלהקה ,כשחקן ובמאי,היה אחראי גם על ההפקה ,על שיווק המחזות ועל יחסי הציבור של הלהקה .
  – בימי חמישי היו נפגשים כל חברי הלהקה לפגישות סידור עב' שבה היו מחלקים ביניהם את המשימות ,היתה התבטאות של כל אלה המשתתפים בלהקה,היה חופש דעה ,עם סדרת פגישות שנהגו לקיים ,סקרו את אופני פעולתם ואת מידת התאמתם למטרותיהם (של כל הקבוצה),חששו לפגיעה ביחסי החברות ושיהיה עליהם לציית לאין ספור נוהלי השירות הציבורי ,שהם פטורים מכל נוהל והאמינו בחשיבותם כקבוצה ובעצמאותם האמנותית.
 – בתיאטרון העמק,אפשרי לראות כי מדובר בדיוק על כוח הפוך שהוא המבדיל והמחלק תפקידים לאנשים המתמחים איש איש …
**העבודה ללא מקורות