מחלת הסכיזופרניה, דוני דארקו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3838
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

מבוא עבודה זו תעסוק במחלת הנפש סכיזופרניה.
בחרתי במחלה זו מפני שהסכיזופרניה הינה המחלה האישיותית הקשה והשכיחה ביותר בעולם, ואין לנו עליה הרבה ידע וחומר מדעי. עד היום שנות האלפיים עם כל הטכנולוגיה והמאגר המדעי המתקדם  לא קיים מידע מדעי אמפירי היודע להסביר באופן מדויק את גורמי מחלה זו.
 אאבחן את הדמות הראשית בסרט "דוני דארקו" , סרטו של  הבמאי ריצ'רד קלי משנת , 2001
 כלוקה במחלת הסכיזופרניה. בסרט מסופר על דוני דארקו, שהינו נער בגיל ההתבגרות -בן 16, בן למשפחה אמריקאית ממוצעת אשר מתגוררת בעיירה הקטנה בשנות ה-80. דוני סובל מהפרעות פסיכוטיות חמורות ויש לו חבר דמיוני  בשם פרנק, פרנק הינו ארנב בעל חזות ענקית ומפחידה.  דוני מאמין באמונה שלמה שפרנק מגיע מהעתיד. בכל פעם שפרנק מתגלה לדוני או שנשמע קולו, הוא גורם לדוני לבצע מעשים הרסניים כגון: הצפת בית הספר על ידי חיבול בצינור המים הראשי, שרפת בית וכדומה. בתחילת הסרט פרנק אומר לדוני שבעוד 28 ימים העולם יחרב ויגיע אל קיצו.
דוני מרגיש כ"מושיע", שכל העולם תלוי על כתפו ואם לא יפעל כראוי העולם יחרב. הסרט מתאר לנו את אורח חייו של דוני בימים לאחר קבלת ההודעה מפרנק על קריסת העולם.
דוני מטופל באופן קבוע אצל פסיכיאטרית, ד"ר ת'ורמן, אשר באחד מהמפגשים שלה עם ההורים שלו, היא מאבחנת את ההפרעה נפשית שלו כסכיזופרניה פרנואידית ומתבססת על דלויות, מחשבות שווא טורדניות הולכות ושבות, הלוצינציות שמיעה, אשר מהווים סימפטומים של סכיזופרניה פרנואידית.
  הפרק ראשון בעבודה זו יתאר  מהי מחלת הנפש סכיזופרניה, עם דגש על סכיזופרניה פרנואידית, ימנה את הסימפטומים הנדרשים כדי לאבחן את המחלה לפי ה- 10 ,ICD- ובהתאם לקריטריונים של המחלה תאובחן דמותו של דוני כלוקה בסכיזופרניה פרנואידית.
  הפרק השני יוקדש להסבר התפתחות מחלת הסכיזופרניה בהתאם  לגישה האקזיסציונליסטית בראשות רונלד ליאנג.
בפרק השלישי תוצג גישה טיפולית לטיפול בסכיזופרניה לפי התיאוריה הקוגניטיבית בראשותו של אהרון בק, התכלול בתוכה את עקרונות הטיפול וטכניקות הטיפול.
קריאה מהנה.