סוציולוגיה ארגונית-ניתוח מיזוג שטראוס ועלית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1387
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

החוג למדעי ההתנהגות תואר שני- ייעוץ ופיתוח ארגוני סוציולוגיה ארגונית עבודת אמצע ניתוח מקרה-מיזוג שטראוס ועלית תאריך הגשה: 2.1

1 .
א. שטראוס ועלית עברו תהליך שינוי ארגוני אשר ניתן להסבירו כתוצר של תנאי התחרות הקשים בין ארגונים על משאבים.
כתגובה לתחרות זו, נוקטים הארגונים באסטרטגיות לצורך צמצום תלות זו. אסטרטגיות אלו כוללות:מיזוגים Mergers בין חברות בעלות תחום פעילות אחד ושוק משותף במטרה להגדיל את השוק ולהוזיל עלויות, המיזוג מאפשר יצירת ישות ארגונית אחת, לצורך הקטנת עלויות והגדלת את נתח השוק,  רכישות של מתחרה (מיזוג אופקי) או של גורם בשרשרת היצור (מיזוג אנכי)  ויצירת שיתופי פעולה – joint venture. נראה כי המיזוג בין שטראוס לעלית הנו מיזוג מסוג joint venture, שכן, לפי החוקרים, מיזוג מסוג זה הנו מיזם משותף בו כל ארגון מביא את התחומים הייחודיים שלו ומהווה סה"כ השווה יותר מסכום חלקיו. על פי הכתבה, נראה כי המיזוג בין שטראוס לעלית היה "מיזוג בין שווים" ולא מיזוג של "רוכש ונרכש", ומטרתו הייתה "למזג שתי חברות מצליחות ומובילות בתחומן, מבוססות על מסורת וחזון, בעלות תפיסה ניהולית שונה עם נכסים של ידע, מותגים וטכנולוגיה"( סמואל,1996 Pfeffer.&Salancik,2003, Schein, 1992,).
על מנת להיערך למיזוג, הקימה קבוצת שטראוס "מנהלת המיזוג" אשר מטרתה הייתה לקבוע …