ניהול משאבי אנוש ופיתו עובדים קוקה -קולה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4429
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה) הנה חברה פרטית בבעלות מוזי וורטהיים. החברה הוקמה בשנת 1968, ע"י איש עסקים אמריקאי, אברהם פיינברג ומאז מייצרת כזכיין את מגוון מוצרי קוקה-קולה. חברת קוקה-קולה, הינה חברה בין-לאומית המייצרת קוקה-קולה מאז שנת 1886.(נספח ד) לפני כ-6 שנים לערך עם ביצוע מהלך של שינוי בחברתנו החליט מנכ"ל החברה להפוך את היועץ הארגוני של החברה לסמנכ"ל משאבי אנוש ולשנות שינוי קוסמטי: שינה את שם המחלקה ממחלקת כ"א למחלקת משאבי אנוש.
אגף משאבי אנוש בקוקה -קולה אחראי על טיפול בכ"א הקשור לחברה המרכזית ולחברת ההפצה. באגף זה ישנם מספר רב של פרקטיקות עבודה שונות הנחלקות הן לממונה הישיר והן לניהול משאבי אנוש. מתוך הפרקטיקות הללו עלו שלוש בעיות עיקריות הנוגעות לתחום משאבי אנוש:
הראשונה- ניוון מקצועי וניהולי של העובדים/ מנהלים בעקבות חוסר ברוטציה.
השנייה- הזדקנות העובדים והפליה בשל הגיל.
השלישית- לחץ ושחיקה של העובדים.
בעבודה הוצאו פתרונות לכל אחת מהבעיות, כאשר הפתרונות כוללים שינוי חשיבתי של הארגון ובראשו אגף משאבי אנוש כלפי העובד בחברה. השינוי החשיבתי עסק בכמה אספקטים: שיתוף העובד בהחלטות החברה, דאגה לתנאיו- הן האישיים והן הסביבתיים, פיתוח העובד,הגשמת צפיותיו ועוד.
כל הפעולות האלה ואחרות (המפורטות בעבודה) עשויים לצמצם ואף לפתור את הבעיות שהצגתי, ולהביא בסופו של דבר לתפוקות גבוהות יותר של העובדים, ליעילות תפעולית גבוהה יותר במפעל ולרווחיות החברה.