ניהול אינטגרטיבי קוקה קולה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7247
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בישראל (קוקה-קולה) הנה חברה פרטית בבעלות מוזי וורטהיים. החברה הוקמה בשנת 1968, ע"י איש עסקים אמריקאי, אברהם פיינברג ומאז מייצרת כזכיין את מגוון מוצרי קוקה-קולה. חברת קוקה-קולה, הינה חברה בין-לאומית המייצרת קוקה-קולה מאז שנת 1886.
עיקר פעילותה של חברת קוקה קולה ישראל מתמקד בתחום המשקאות הקלים, וע"פ דיווחים עיתונאים מחזיקה החברה בידיה כ- 70% משוק המשקאות המוגזים. מתחרותיה העיקריות בענף זה הן: חברת טמפו (יצרנית פפסי) וחברת יפאורה (יצרנית RC).
התפיסה המנחה את פעילות החברה היא כניסה לכל מגוון המשקאות (Total Beverage ) ולכן פעילותה כוללת שיווק והפצה  של מוצרים ושירותים בתחומי המשקאות המוגזים, המשקאות הקלים, המיצים הטבעיים, בירות, משקאות אלכוהוליים ומים. והיום, אחרי קניית חברת טרה, גם מוצרי חלב .
החברה פועלת בכל מגוון השווקים: שוק חם מאורגן (רשתות), שוק חם פרטי (מכולות), שוק קר (מסעדות, פאבים, בתי-קפה וכ"ו).(ראה נספח ד) החברה שינתה במהלך השנים האחרונות גישה והפכה מחברה המוכרת מוצר לחברה המוכרת שירותים.
ככזאת, החברה מספקת גם אביזרים ושירותים נלווים התומכים במכירת המוצר המרכזי שהוא משקאות. לשם כך, הוקם גם מרכז שירות ארצי אשר מספק ותומך במקררים ומכונות מזיגה המותקנים אצל לקוחות החברה.
העבודה מתמקדת בעיקר בחברה לייצור המשקאות המוגזים, באגף השיווק אליו אני שייך בעבודה בחנתי מספר נושאים, לפי מודלים מקובלים: המבנה הארגוני, הסגנונות הניהוליים, התרבות הארגונית.