להבין סרטים-פתרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1718

תקציר העבודה

שאלה מס' 2-להבין סרטים:
א.
קים-אדוארד, סיקוונס ה"שלג" תנועת מצלמה- קים פותחת אריזה, המצלמה עומדת במדיום קלוז-אפ, בהעברת פריים זה ללא תנועת מצלמה יש תחושה של התחלת סיפור. המצלמה עוברת לטילט למעלה עדין ומקביל לקימתה של קים, בהמשך להקבלה זו נוצרת תנועת מצלמה אחורה בדולי אאוט, קים יוצאת מחוץ לבית ומצולמת עדיין בדולי אאוט מתקדמת לעבר מה שהיא סוקרת במבט מופלא. זרימת המצלמה יחד עם תנועתה של קים מרכזת אותנו בקים ובמימיקה שלה, ובכך מגבירה את סקרנותנו ביחס לתגובתה הנלהבת. עם התקדמותה עוברים לצילום מזווית סובייקטיבית בדולי אין אל מעבר לקיר הבית בתיקון קל של תנועה שמאלה והקפאת תנועה. צילום זה מגביר את סקרנות הצופה ומכניס אותנו לאווירת האגדה עוד יותר, שכן הפלא, נסתר ואינו נגלה לעינינו אלא בהדרגה. חוזרים לשוט דמותה של קים, בהקפאה של תנועת המצלמה, עד לרגע שקים יוצאת מחוץ לפריים. הקצב האיטי המועבר אלינו יוצר אוירה קסומה ומקסימה שמותירה אותנו בפני מתכוננים ומחפשים את הפלא. אז השוט עובר לשוט מוקפא תנועה ממנוף כנראה, הניצב מעל שלושת האלמנטים הדומיננטיים- אדוארד, פסל הקרח וקים. שוט זה סוריאליסטי לחלוטין, וקים נראית בו אפילו כמו בובה קטנה עם שיער זהוב, מאחר ואין לה בשוט זה פנים- צמצם פתוח, רקע
מטושטש. פסל הקרח אינו ברור ועדיין עומד בגדר סימן שאלה לצופה. השוט האינפורמטיבי הזה אינו מספק מאחר והוא מוסר מעט מאוד אחרי ציפיות נרחבות. בשוט הבא רואים את קים בדולי עדין ואיטי אאוט, המצלמה עומדת במקום ובתיקונים קטנים מצלמת  את הנפת ידיה וסיבובה, לאחר סיבוב אחד של קים המצלמה עוברת לתנועת דולי מעגלית לימין מסביב לדמותה, ומוסיפה תיקונים קטנים במאונך ובמאוזן, לעומק ולרוחב בהתאם לתנועותיה של קים. תנועת מצלמה זו מוסיפה חן ואגדתיות לסיטואציה המצולמת ובנאיביות המעגלית הזו נוצרת תחושה מופלאה. התנועה המעגלית ממשיכה גם כשאדוארד ופסל הקרח נכנסים לפריים, התנועה אינה יושבת על אותו המסלול אלא יוצרת מעגלים שונים וטבעיים במקביל לריקודה של קים. כך נשמרת האווירה הספונטנית, הקסומה והטבעית …
**ללא מקורות