סיכום מאמר-ללמוד או לא ללמוד בבית הספר-רות גארד
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | סיכום מאמר-ללמוד או לא ללמוד בבית הספר-רות גארד |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 926 |
תקציר העבודה
אפילוג – ללמוד או לא ללמוד בבית ספר – רות גארנר לדברי הרב קוהל,
1 994, ישנם תלמידים הלומדים לא ללמוד, המדכאים סקרנותם ומסרבים להקשיב בשיעורים. בעבור רובם זהו ניסיון לשים קץ לדפוס חוזר ונשנה של כישלונות והשפלה.
בכיתות בהן לתלמידים שליטה אישית על אופן הלימוד ותוכנו, אי הלמידה נדירה יותר. קוהל הקפיד להבחין בין אי למידה- המאופיינת בסירוב רצוני לדעת לבין אי הצלחה ללמוד- המאופיינת ברצון לדעת שאינו בא על סיפוקו. גורמים לאי למידה
1 . הרצון לשים קץ לכישלונות והשפלה מתמשכות (ציונים נמוכים וכשלון בבחינות). טוב להימצא מחוץ למערכת של הצלחה וכישלון בלימודים מאשר להישאר בתוכה ולסבול, משאיפה להצליח המסתיימת באכזבה.
2. שלילה של בתי הספר ומערכת החינוך הנובעת מהתפיסה –