תקציר מנהלים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3490
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו הצגנו שני מנהלי קו ראשון אשר אחד בא מחברת אלדן והשני בא מחברת שלמה SIXT.
המנהל של חברת אלדן הוא מנהל תפוסי ואפשר להגדיר אותו כמנהל קו ראשון מודרני המתאים את עצמו למאה ה-21 , ואילו המנהל משלמה SIXT  מתאפיין כמנהל מסורתי אשר עדיין רואה את הדברים בצורה מסורתית ולא נכונה לזמנינו.
כמו כן הצגנו ארבעה כישורים של מנהלים ואיך הם באים לידי ביטוי אצל כל אחד מהמנהלים המוצגים בעבודה, הכישורים היו:
מיומנויות ניהוליות חוזה פסיכולוגי יחסי אמון עם הקבוצה מאפייני צוות ניתן היה ליראות כי ההבדלים בין המנהל המסורתי לבין המנהל המודרני מאוד קיצוניים, שכשהמנהל המודרני בעצם מאמין בעובדים שלו מאציל סמכויות נותן חופש עבודה ומלכד את עובדיו לעבוד בצוות ומעודד חשיבה יצירתית והערכה כלפי כל עובד ומדרבן אותם כן דרך תגמולים אשר מכלול המאפיינים הללו בסופו של דבר יביאו רווח גדול יותר  בארגון גם רווח של כסף וגם רווח של שמירה על העובדים וניצול המשאבים הקיימים בדרך היעילה ביותר.
ואילו המנהל המסורתי בעצם הוא טיפוס סגור שמאמין בעצמו לא מאציל סמכויות לא מאפשר חופשיות בארגון ולא מאפשר דרכי פעולה חופשים לא מעניק לעובדים שלו עידוד ונותן להם מילות הערכה על העבודה הקשה וכן מעורר הרבה תסכול בקרב הרבה עובדים על היות מפלה את העובדים ולא מעניק להם יחס בצורה שווה.
הוא לא מייחס חשיבות רבה לכל העניין של שיתוף עובדים ולא ממש מקשיב למה שיש לעובדים לומר.
כיום בזמן כל כך מתקדם אין מקום לניהול מסורתי ניהול כזה מאוד פוגע בעובדים אחד המשאבים הכי חשובים של הארגון וכתוצאה מכך הוא פוגע בעצם ברווחיו של הארגון עצמו.