מימון וקבלת החלטות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2673
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא –.3
בדיקת כדאיות השקעה ..5
מקורות מימון 9
סיכום -…12
ביבליוגרפיה 13
מבוא
בעבודה זו נדרשנו לכתוב התייחסות פיננסית מקצועית לחברת Derwentside נוסדה בשנת 1968 על ידי ג'ון סמית. החברה החלה את פעילותה כחנות קטנה המתמחה בצמחים לעציצים, החנות הייתה ממוקמת באופן מיטבי בקרבת הרחוב הראשי בחוף הדרומי של בריטניה, צברה מוניטין טוב כספקית של פרחים וצמחים זולים, אותם גון השיג משני מקורות עיקריים:
1.       שטח אדמה נוסף הממוקם ליד האזור בו הוא סחר ובו גידל צמחים מזריעה.
2.       חממה מקומית ממנה רכש בקביעות את עודפי הצמחים שלא נרכשו בידי הקמעונאיים הגדולים. בשנות ה-80 התפתחה החברה בקצב מהיר זאת בעקבות העדר במגבלה חקיקתית ביחס לשעות הפתיחה וביחס לימי העבודה. החברה התפתחותה והגדילה באופן משמעותי את נפח המכירות, פיתחה תחומים נוספים כגון פנאי, גינון, כלי גינון, חומרי דישון, עציצים וציוד השקיה. כיום מפעילה שישה מרכזי גינון בבריטניה אשר מתפרסים על פני 200 מיילים רבועים ומכסים שטח של 80 אקר, כל אחד מהמרכזים פועל כיחידה כלכלית עצמאית.
להלן שמות מרכזי הגינון: חוות מריגולד פוינסטה פרדייז חוות פוצ'יה דאפודיל ריינג' פופי פרדייז רודודנדרון ריינג' יש לציין כי רק שניים מבין אתרי החברה הינם בבעלות עצמית ואילו ארבעת הנותרים נתונים להסכמי חכירה קצרי וארוכי מועד. שלושה מתוך האתרים הפעילים נמצאים בקרבת מקום זה לזה ומשרתים את אותו האזור ואילו שלושת האתרים הנותרים משרתים אזורים נפרדים.
החברה גדלה והתפתחה בקצב מהיר לכן הוחלט לבצע תוכנית השקעות אשר תכניס אותה לתחום   של מכירת התקני אבטחה אלקטרוניים המיועדים בעיקר למרכזי גינון. השיקול היחיד המוצג כרגע הוא חקר שוק המוכיח כי במהלך החמש השנים הבאות הביקוש להתקנים מסוג זה רק ילך ויגדל. לכן בפני מועצת המנהלים עומדות מספר שאלות כגון:
האם להמשיך ביוזמה ולהיכנס לתחום מכירת התקני הבטחה אלקטרוניים?
אם יחליטו לקבל את היוזמה, איך וכיצד היא תמומן?
תשובות לשאלות אלו יכולות לעזור למועצת המנהלים להחליט מה יש לעשות את הפרויקט החדש. כרואה חשבון ראשי של החברה, נדרשתי להעריך את כדאיות היוזמה, לדון בכל אחת מאפשרויות המימון המוצעות, תוך מתן דגש על ההשפעות של מבני ההון, שינויים שיחולו בעלות ההון, רמת הסיכון הכרוכה וכן לבצע השוואה והערכה ביקורתית לגישות השונות.