ניהול וארגון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4255
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

קורס בניהול וארגון שנה א', סמסטר ב', תש"ע תרגיל מס' 1
שאלה 1
ניתוח המוטיבציה של רוברט בעבודתו על פי התיאוריות הבאות:
א.      תיאורית הצרכים של מאסלו:
תיאורית הצרכים היא תאוריה של הפסיכולוג אברהם מאסלו, העוסקת במניעים של אדם בחייו.
יסודות התיאוריה:
מאסלו טען שאפשר למיין את הצרכים האנושיים ל-5 קבוצות בסדר היררכי עולה כאשר הסדר הוא אוניברסאלי ובנוי כפירמידה כי כל עוד הצורך בבסיס לא סופק- לא יתעוררו צרכים גבוהים יותר.
סידור צרכים החל מהבסיס הרחב, עד לצרכים העליונים בפיסגת צורת הקיום האנושי. כאשר בתחתית הפרמידה קיימים צרכי החסך, ובראשה צרכי הגדילה. תאוריה זו אינה מתארת את הכלים השונים להגשמת כל רמה וייתכן כי כלי מסוים ישרת עבור שני בני אדם שונים ברמת הצרכים שלהם מטרות שונות. המדרג מתחיל בצורך הבסיסי ביותר של האדם, הצורך לקיום פיזי הוא המזון, ומסתיים בקודקוד הפירמידה, שהוא הצורך במימוש עצמי.
מאסלו טוען כי "העלייה לדרג העליון של הפירמידה כמעט ולא ניתנת להשגה ואכן המציאות מראה שמעט מאוד אנשים יכולים להגיד על עצמם כי הם הגיעו למימוש עצמי בחייהם. אפשרות זו קיימת אך הסיכוי להגיע אליה הוא קטן".
מבנה הפירמידה של מאסלו:
1)       הצורך בהגשמה עצמית- הצורך של האדם להשתמש בכישורים הייחודיים לו כדי להגיע למימוש היכולת האישית הטמונה בו. זוהי הרמה הגבוהה ביותר ועל פי מאסלו רבים אינם זוכים להגיע אליה.
הצורך במימוש עצמי זה הצורך של אנשים למצות את הפוטנציאל האישי שגלום בתוכם. לדעת שאנו מצליחים, להפיק את המקסימום מעצמנו, לממש את היכולות שגלומות בתוכנו, להצליח לעמוד באתגרים, ללמוד, לצמוח, להתפתח. לדעת שאנו אנו עושים משהו חשוב, מעשיר אותנו.
בארגון: השתלמויות, קורסי העשרה, האצלת סמכויות – לתת לעובדים אחריות, לגוון להם את העבודה, לגרום לכך שהעבודה תהיה מעניינת (פחות שחיקה והפעלת מגוון הכישורים של האדם).
במקרה שלנו רוברט לא זכה להגיע לסיפוק צורך זה, הוא לא הצליח להפיק את המקסימום מעצמו ואת היכולת שגלומה בתוכו. רוברט לא זכה לאהדה מצד מריו, ממה או פפה ולנצ'יה אלא לביקורת שלילית כי רעיונתיו אינם רלוונטים וכי הוא חורג …
**העבודה ללא מקורות ** לא כולל את שאלות התרגיל