חברת קודאק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 3800

תקציר העבודה

ייעוד החברה:

1 .       תחום עיסוק החברה עוסקת בעיקר בתחום מוצרי הצילום (פילים ונייר צילום). בשנות ה-70 שולי הרווח שלה בתחום זה היו כ-70%. כמו כן החברה עוסקת בכימיקלים, סיבים, פלסטיק לתעשייה, ומוצרים אלקטרוניים לבית. בתחום הרפואי והתעשייתי – החברה משווקת סרטי קרני X למכשירי רנטגן, מכשירי בדיקות דם לבתי חולים ולרופאים.
בשנות ה-80 הרחיבה החברה את מגוון מוצריה דרך רכישות ומיזוגים: סוללות, מצלמות, ייצור דיסקים למחשבים אישיים, וכד'. כמו כן החברה נכנסה לתחום הרפואה, שוב דרך רכישות ותחום העיסוק הורחב גם לייצור כימיקלים ושיווקם, הנדסה גנטית, ומוצרים לאבחון סרטן. בשנת 88', בוצעה רכישת סטרלינג בסכום של 5.1 מיליארד דולר. דבר שהרחיב את תחום העיסוק גם  לפיתוח, ייצור, רישום ושווק של תרופות מרשם (תרופות קרדיולוגיות, אנטיביוטיקות ומוצרי עור), ו-OTC (בעיקר משככי כאבים ומוצרי עור לתינוקות).

2 .       מטרות העל א.      הגדלת רווחיות החברה ע"י הקמת יחידות עסקיות כמרכזי רווח. שמירה על שולי רווח גבוהים.
ב.      שמירה על מעמדה כחברה המובילה בתחומי העיסוק שלה, עידוד החדשנות ושמירה על רמת איכות גבוהה במוצריה.
ג.        התמקדות במספר תחומים מגוונים ופיזור ההשקעות הן בתחום הרפואי והן בצילום.
ד.      בתחום בריאות הציבור – הפיכת סטרלינג לאחת מ-20 החברות המובילות במוצרי רוקחות.

3 .       פילוסופיה ניהולית          א.         החברה ממצבת עצמה בתחום מוצרי הצילום של כחדשנית, מנהיגה ובעלת איכות. החברה גם נתפסת ע"י השוק ככזו.
בתחום הבריאות – חברה חדשנית המשקיעה בטכנולוגיות חדשות ופועלת לשיפור איכות חיי הציבור ע"י פיתוח תרופות חדשות.
         ב.         ניצול הזדמנויות וגישה לסיכון – החברה הייתה שמרנית ושונאת סיכון ולכן בעבר לא נהגה להיכנס למיזמים חדשים. בניגוד אליה, המתחרות נטלו סיכון ופיתחו מוצרים חדשים. עובדה זו גרמה לקודאק פגיעה בפעילותה העסקית עקב אי מימוש הזדמנויות עסקיות. השינוי חל עם כניסת היו"ר החדש שהחל לנקוט בפעולות פחות שמרניות, ודרך מיזוגים ורכישות הגדיל     את פעילות החברה. החברה הפכה להיות גמישה יותר ופתוחה לשינויים, בהתאמה לשינויים הקורים בשוק וזאת באמצעות גמישות ניהולית-
**ללא מקורות