פסיכולוגיה התפתחותית סמסטר 2010א
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | ממן 14 |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 1781 |
תקציר העבודה
קורס: פסיכולוגיה התפתחותית מטלת מנחה 14
1 .א). במחקרי עבר קודמים, נטען כי השואה היתה חוויה עמוקה וכואבת וכי ישנה השפעה גדולה על אנשים אשר שרדו את השואה, והם לרוב סובלים ממצב נפשי קשה, הבא לידיי ביטוי בחרדה כרונית, דיכאון ובעיות בהתפתחות האישית; כמו כן גם באו לידיי ביטוי בעיות במערכות הנישואין, ופיתוח של מערכת היקשרות לא בטוחה, מתנגדת, וחסרת ארגון.
אמנם, כאשר נחקרו הדברים לעומק, נעשתה התמונה פחות ברורה מהנ"ל; לא ברור אם במחקרים המפוקחים יותר היו הכלים רגישים מספיק כדיי לבדוק את ההשפעות אשר נמצאו בטיפול, או שהדוחות הרפואיים היו מוטים באופן סלקטיבי, כך שהתוצאה היתה קרובה יותר לדעתו וגישתו האישית של המטפל. כמו כן, יכול להיות כי המחקרים כללו ניצוליי שואה אשר הצליחו להתמודד עם החוויה הטראומטית שלהם פחות מן האחרים. המחקרים מראים כי 20%-30% מכול קורבנות השואה נאלצו להתמודד עם הפרעות מנטליות לטווח ארוך, כמו כן זה לא הוכח כי רוב ואף כל המעורבים במקרים כאלו יפתחו הפרעות רגשיות. הקשר בין אירועים קיצוניים בחיים, והפרעות …
***ללא מקורות