ניתוח אסטרטגי דינמי - חברת שטראוס הגלובלית בע"מ

תקציר העבודה

העבודה מוגשת כעבודה מסכמת בקורס אסטרטגיה עסקית תחרותית, במסגרת תואר שני במנהל עסקים, בנושא: ניתוח אסטרטגי דינמי של חברת שטראוס בע"מ.
לעבודה 17 מקורות שונים, והיא מנתחת לעומק, בבהירות וברהיטות, את ניהול חברת שטראוס בפרמטרים שונים ונרחבים.
בעבודה מובא דיון מפורט בזה אחר זה בפרקים הבאים:
חברת שטראוס – היסטוריה, רקע
ונתונים האסטרטגיה הגנרית של חברת שטראוס ההחלטות האסטרטגיות והסיבות והתנאים אשר הביאו את הנהלת החברה "לבחור" באסטרטגיה ג'נרית זו.
אסטרטגיה גנרית לניהול חברה רב לאומית היתרונות והחסרונות של האסטרטגיה לניהול חברה   רב לאומית המיושמת על ידי החברה הגדרת הענף, ניתוח ענפי ניתוח נקודות הייחוס האסטרטגיות של הנהלת החברה בפרספקטיבה של ניהול אסטרטגי דינאמי – המימד הארגוני (פנימי), המימד החוץ-ארגוני, הזמן או הדינמיקה.
שנוי  אסטרטגי שהחברה ערכה או מתכוונת לערוך ניתוח את הזרזים לשנוי למה אמליץ למנהלי החברה לתת דעתם בתהליך ישום השנוי בעבודה 19 עמודים.
הציון שקיבלתי על העבודה הינו – 97 ! ניתוח אסטרטגי דינמי –   חברת שטראוס בע"מ חברת שטראוס – רקע
היסטוריה: חברת שטראוס הוקמה בשנת 1939, על ידי ריכרד והילדה שטראוס בנהריה. הם החלו למכור מוצרי חלב שייצרו ברפת והמחלבה הפרטית. עם השנים התרחבה פעילותם גם לתחומי הגלידות והסלטים הטריים. המפורסמים מבין מוצריה הם מעדני החלב דני ומילקי, ומותג החומוס אחלה. ב-1977 נחתמה שותפות עם חברת דנונה, ב-1995 עם חברת יוניליבר וב-2004
רכשה 50% ממניות יטבתה וכן את השליטה בעלית. ב-2004 שתי החברות התמזגו לקבוצה אחת בשם שטראוס עלית, וב-2007 הוחלף השם לשטראוס גרופ.
בעלות וניהול: בעלת השליטה בחברה היא החברה הפרטית שטראוס אחזקות, אשר נמצאת בבעלותה של משפחת שטראוס ומחזיקה באחוז של 73. 8% מכלל החברה. יתר השליטה (26.2%) הינו בידי הציבור.
יו"ר הדירקטוריון היא גברת שטראוס עופרה והמנכ"ל הינו רו"ח ויגודמן ארז.
פעילות עסקית (היקף גאוגרפי, מוצרים ושווקים): קבוצת שטראוס היא חברה בינלאומית לייצור מזון ומשקאות, אשר בסיס האם שלה בישראל. החברה פועלת באמצעות שיתופי פעולה באזורי היעד וכן באמצאות רכישות של חברות מקומיות. שטראוס מייצרת מוצרי קפה, מוצרי חלב, ממתקים, גלידות, סלטים ים-תיכוניים, חטיפים מלוחים ודברי מאפה. כיום היא אחת מעשרת השחקנים הגדולים ביותר בשוק הקפה העולמי, אחת הגדולות בשווקים המתהווים במרכז אירופה ובמזרחה והשנייה בגודלה בברזיל.
לחברת שטראוס 4
תחומי פעילות עסקיים עיקריים:
שטראוס ישראל: בסיס הבית של קבוצת שטראוס, והיא מהווה בסוף שנת 2008 כ-53% מכלל פעילות הקבוצה במונחי מחזור הפעילות. פעילותה של שטראוס ישראל ממוקדת בייצור, שיווק והפצה של מוצרים במגמות הבריאות,…