קלאסיקה בחקר התקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1690

תקציר העבודה

ממ"ן 12
שאלה מספר 1:
א.      לפי הקטע מתוך מאמר התגובה של פיטרס ניתן להבין שאין זה נכון לחשוב שאדורנו והורקהיימר רוצים לצרוך אך ורק תרבות גבוהה. לדעתם תעשיית התרבות הפופולארית מנוונת ומשתקת לא אך ורק את פירות התרבות הגבוהה, אלא שהמצב הינו זהה לגבי התרבות הנמוכה גם כן, שלה הם גם מייחסים חשיבות גדולה גם כן כל עוד היא מקורית איכותית ואמיתית. מבחינתם אין קשר ל"גובה" של התרבויות אלה לעצם העובדה ששתי התרבויות הן מקוריות אותנטיות ולא ממוסחרות שניתן ליהנות משתיהן במידה שווה בין אם מדובר בתכנים אינטלקטואלים ספרותיים ובין אם מדובר בבידור קליל ומשחרר. מנגד עומדת התרבות הפופולארית שהיא בעצם אוסף של תכנים שחוזרים על עצמם ומותאמים לקהל שכבר הולך ומתמכר לאותו אוסף של תכנים ממוחזרים וחייב לצרוך אותו כשתיין שצריך להביא את עצמו למצב של שכרון.
מבחינתם תעשיית התרבות הפופולארית מנסה לבצע את הגרוע מכל ולייצר את התרבות ה"בינונית" על ידי ערבוב האמנות הרצינית והנמוכה אדורנו והורקהיימר מתעבים את הדרך המשעממת  הזו מבחינתם זוהי דרך שמייצגת את ההיפך הגמור מהחירות של הקהל שכה חשובה להם-
**ללא מקורות