אחריות תאגידית

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 5861
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

מבוא

1 . תיאור הארגון:
חברת CBS  (מטעמים אתיים איני חושף את שם החברה) אשר הינה חברת תוכנה המתמחה בפיתוח מערכת לניהול הידע הארגוני. החברה הוקמה בשנת 2000 ע"י מס' יזמים ומשקיעים פרטיים. לקוחות החברה נמנים ממגזרים שונים, כגון ביטחוני, ציבורי, פרטי, רפואי, השכלה גבוהה, פינסי וביטוחים.
החברה מורכבת מ:
מפתחים, אנשי סיסטם, אנשי אדמיניסטרציה, מנתחי מערכות, מטמיעים, מנהלי פרויקטים, מנהלי מחלקות ומנכ"ל.
תפקידי בחברה, מנהל מחלקת פרויקטים. תחתיי עובדים מנהלי פרויקטים, סיסטם ומטמיעים.

1 .1 חזון, יעדים ואסטרטגיה מובילים במוצר:
·         מובילים בתחום מוצרי הידע.
·         מובילים בפתרון ייחודי בעלת עלות תקורה מינימאלית.
·         ארגון אשר חי את החדשנות הטכנולוגית.
·         זמן קצר מרגע הרעיון לביצוע הסופי.
מכווני לקוח:
·         מכוונות מלאה כלפי הלקוח (הלקוח תמיד במרכז).
·         השקעה בלתי פוסקת בלקוחות ובתמורה לרכוש בנאמנותם.
תפעולי:
·         ארגון אשר פועל כמקשה אחת משומנת.
·         בעל לקוחות רבים אשר נזקקים לפתרון של המוצר.
·         יעילות תפעולית גבוהה מאוד.
יעדה המרכזי בתוכנית האסטרטגית של חברת CBS  לשנת
2 008 – 2009 הינו יציאה לשוק האמריקאי, תוך הבנה כי הצלחה בשוק בינלאומי מהווה קפיצה משמעותית לחברה.
הנהלת החברה משוכנעת כי הרחבת הפעילות בחו"ל כנתח מהפעילות העסקית לא תבוא על חשבון הפעילות בישראל, אלא תסייע לחברה להמשיך ולבסס את מוצרה במגזרים שונים.
עוד כוללת התוכנית מספר מהלכים לתגבור ההשקעה בהון האנושי של החברה.
מטרת התוכנית הינה להציב את חברת CBS  כמובילה במוצרה, שירות, איכות וכמובן ברמתה המקצועית.

1 .2 בעלי העניין בארגון:
בעלי עניין ע"פ אשור ומבורך (2004) אינם מסתפקים עוד בדיווח בלתי מחייב אודות פעילויות הארגון בתחומי הסביבה והחברה ודורשים מידע אמין ואחיד אודות מצב העסק בתחומים אלו. בהתאם, ארגונים הפועלים לקידום התחום מעוניינים שקהל היעד שלהם המורכב ממשקיעים, לקוחות, עובדים וכיו', יהיה מודע לתרומתם לקהילה.
עובדים – החברה עושה כל מאמציה ע"מ לעמוד על קשר טוב ומשתף עם עובדי החברה, קבלת החלטות ושיתופם בשינויים העתידיים העומדים להתרחש. החברה משתפת את עובדיה באסטרטגיה ובהצלחותיה וכישלונותיה בפרויקטים.