נושא: קורס תקשורת המונים 10408 סתיו 2011 א'
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | 10408, או"פ, האוניברסיטה הפתוחה, ממן 14, קורס תקשורת המונים |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1139 |
תקציר העבודה
נושא: ממ"ן 13 קורס תקשורת המונים 10408 סתיו 2011 א' המכוונות החברתית של התקשורת רואה באמצעי התקשורת כשרות לציבור. אמצעי התקשורת הנמצאים בבעלות ציבורית וממונים על ידי הציבור נמצאים בידי המוענים כדי לשרת את רצון הנמענים ואת צורכיהם ולא את רצון המוענים. למעשה, התקשורת היא שרות בסיסי שכל אזרח רשאי לקבל על בסיס אוניברסלי, זאת בניגוד לשיקולים מסחריים או כלכליים. לכן, על המוען לספק יחס שוויוני לכל נמען, במיוחד כלפי מיעוטים ואוכלוסיות ייחודיות ומיוחדות אחרות.
לעומת זאת, המכוונות הכלכלית רואה בתקשורת ההמונים כעסק כלכלי ולכן, תפקידו העיקרי של המוען מצוי בתפקידי המכירות והשיווק. בידי המוען לייצר מוצר תקשורתי שיש לו ביקוש ולמכור אותו במטרה ליצור רווחים. במקביל, על המוען לקשר בין הנמענים למפרסמים במטרה למכור זמן ושטח בערוצי הרסום.
ישנם ארבעה סוגי קהל:
–
**ללא מקורות