עבודה אישית במודול דינאמיקה ארגונית

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול           דינאמיקה ארגונית 7/9/08
תקציר מנהלים אנו חיים בתקופה של שינויים המתרחשים בקצב ובעוצמה שלא ידענו בעבר, קצב ועוצמה אלו רק ילכו ויגברו בעתיד, וארגונים שלא יסתגלו לקצב המהיר של השינויים לא ישרדו.
שם המשחק הוא "יכולת חדשנות והשתנות מהירים". צורת התארגנות ותרבות ארגונית המאפשרות השתנות מהירה, סגנון ניהול המעודד חדשנות ושינוי, יכולת למידה מהירה, יכולת פענוח מעמיקה של מגמות, של איומים ושל הזדמנויות שמזמנת הסביבה – כל  אלה חיוניים להישרדותם של ארגונים בסביבה עתידתית.
ארגונים שלא ייערכו מראש לניהול שינויים, יתקשו ברגע האמת להתמודד עם תהליך השינוי ולהצליח להתאים עצמם לצורכי השוק המשתנים.
שינוי הינו אתגר גדול, היכול לשדרג את הפירמה ולפתח הזדמנויות חדשות.ארגונים אשר לא יסתגלו לקצב המהיר של השינויים ייחרץ דינם, שכן, בעבר יכלו ארגונים לשכב על זרי דפנה ולהמשיך להתנהל כהרגלם.
הזדמנויות יכולות למנף את הארגון, למקסם את המשאבים, להפיק את המרב ולהשיג יתרון אל מול המתחרים.
בעבודה זו חקרנו את ארגון "הלב הכחול" ייבואנית נעליים  ואת תהליך השינוי של מיתוג מחדש שעבר לאחרונה, דנו בגורמים שהביאו אותו לבצע שינוי מסוג שכזה ותיארנו את התהליכים בזמן השינוי. בדקנו אם השינוי הצליח בארגון ולאיזה 2 מחלקות הוא הכי השפיע בארגון. בנוסף המלצנו על התמודדות עם השינוי בארגון מול העובדים. בסיום העבודה סיכמנו את השינוי שהתבצע בארגון.
תוכן עניינים
1.מבוא  – –..4

2 .תיאור הגורמים לשינוי- פנימיים וחיצוניים – .5-7
3 . מטרות השינוי – –…7
4 . תהליך השינוי – –..8-9
5.תיאור שלבי השינוי – -.10
6 . גורמי הצלחה או כישלון של תהליך השינוי – ..11
7. התמודדות עם שינוי – -12
8 . המלצות – -..13
9. סיכום – –14
1 0. ביבליוגרפיה – –…15
מבוא
הצגת הארגון חברת "הלב הכחול" הינה חברה מייבאת ומשווקת נעליים אורטופדיות. החברה נוסדה בשנת 1991, ובתחילת דרכה של החברה היא הציעה ללקוחותיה מדים לאחים ואחיות בבתי –חולים ובנוסף נעליים אורדופדיות שמתאימות לצרכי העובדים בבתי חולים. החברה הבינה שהיא צריכה להתעסק בתחום ההנעלה בלבד מטעמים פיננסים.
התפתחותה של החברה הייתה די מהירה, כעבור זמן קצר החברה הבינה שנוצר ביקוש גבוה לדגמי הנעליים כאשר הביקוש נע לא רק בבתי חולים אלא גם חנויות הנעלה שמוכרות נעליים אורטופדיות ובנוסף חנויות שמוכרות מוצרים אורטופדיים רצו את המוצרי ההנעלה של "הלב הכחול". בעקבות הביקוש שנוצר במשק הישראלי מנכ"ל החברה החליט לפתוח סניפים שיעמדו לרשות הלקוחות ושם יוכלו להנות מהמוצרים הבלעדיים של "הלב הכחול" .
חזון הארגון החברה תבסס את מעמדה בשוק ההנעלה הישראלי שמייצג סחורה איכותית ואורטופדית, כאשר חנויות הרשת מגיעות ליעדי הרשת המיועדים לה כל חודש.
כיום לחברת "הלב הכחול" יש כ-18 חנויות נעליים תחת המותג "הלב הכחול" שמתנוסס מחוץ החנות כשלט זיהוי, מטרת הארגון להגיע ל-30 סניפים ברחבי הארץ עד סוף 2010.
תיאורו של הענף הנעליים בארץ הרבה מתחרים יש בשוק ההנעלה הישראלי, כאשר הנוחיות בארץ יותר ויותר נכנס לתודעה בקרב הלקוחות, הלקוחות מודעים שמוצר טוב ואיכותי שיענה על הדרישות יעלה לא מעט כסף ופה בארץ לא הרבה חברות מביאות סחורה טובה ואיכותית, חברת "הלב הכחול" מבססת את מעמדה בשוק כבין המובילות בשוק ומתמודדת שווה כשווה עם חברות כגון: טבע נאות, נעלי מורן, ועוד…החברה מייבאת ומשווקת מגוון גדול של נעליים אורטופדיות כאשר יחודיות הנעליים בולטות במספר פרמטרים שמבדילים מחברות אחרות:
1.מדרך אנטומי יחודי.
2.מקל על תופעות עייפות וכאבים.
3.תומך בעקב.
4.מדרס נשלף.
5.משקל קל וסוליה רחבה.
6.סוליה מיוחדת נגד החלקה.
7.חצאי מידות-ניתן להתאים את המוצר לרגל בצורה אופטימלית.
המוצרים מגיעים מכמה ספקים , אך הספק הגדול של החברה נמצא בארה"ב כאשר המפעלים ממוקמים בסין תחת המותג ."SOFT SPOT" הנעליים מיועדות לאנשים המבלים את רוב זמנם בעבודה בעמידה ממושכת, אנשים עם בעיות בריאותיות ולאנשים המעוניינים לחיות אורך חיים בריא.
החברה עצמה יצרה לעצמה קהל לקוחות שנאמן למותג.
מחלקות עיקריות שקיימות בחברה  רכש, אחסון והפצה,צוותי חנויות הרשת, צוות ניהול מלאי,  מחלקת שירות ותיקונים.
מחלקת אחסון.
תיאור הגורמים לשינוי- פנימיים וחיצוניים שינוי הגדרה "שינוי הוא המרת מצב אחד במצב אחר …מצב שהיה קיים בזמן נתון ואינו קיים עכשיו או שצורתו או תוכנו אחרים משהיו, הוא מצב שחל בו שינוי".
(פוקס, 1999. עמוד 27 ( ארגונים משתנים מכמה סיבות
1 .גורמים מחוץ לארגון  תחרות הולכת וגוברת מצד ארגונים מתחרים לכן ישנו הצורך להתחקות אחריהם על מנת להישאר בתחרות, חוקים ותקנות חדשות , גורמים בסביבה הקרובה/הרחוקה של הארגון.
2.גורמים פנים  הארגון מניעים פנימיים חיוביים ,יזמות , בעיות או כשלים במערכות מסוימות הדורשות חידושים /תקנות חדשות, דחף לחדשנות.
3.גורמים בטבעם של ארגונים כמו כל דבר בחיים גם לארגונים ישנו הטבע להשתנות.
שינויים הם אינם עניין של מה בכך אך הם הכרחיים לרוב להמשך קיומה של פירמה וליצירת התקדמות משמעותית בתפקודה.
לאורך זמן, כל פירמה נכנסת למצב של תרדמת, בו כלל המערכות מתפקדות בעצמן והכול נראה כשורה, אך חובה לרענן ולשפר אותה.
"תכנון השינוי פירושו ראיה כוללת של מטרות השינוי, למידה של בעיות הארגון, הכנת התנאים המוקדמים לניהול השינוי, איתור מוקדי השינוי, שיצוף העובדים בשינוי, תכנון השלבים השונים,החדרת השינוי, מעקב ובקרה". (לוי,2000.עמוד 48)