תהליך דינאמי בין האחות למטופל על פי אידה אורלנדו

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3881
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

 . קאן שינהKuhnאנליזה של תיאוריה של אורלנדו מתבססת על תיאוריה מדעית של  את הקונצפציה המקובלת בשנות ה50 ותיארה את התיאוריה של ידע מדעי .
אורלנדו הייתה חייבת להתבסס על משהוא קיים , כי בדרך כלל שום תיאוריה מדעית  חדשה לא "נולדת" בעצמה , אלא מדובר במעבר של תיאוריות ישנות , התפתחותן ושימוש רב בידע שכבר קיים.  במילים אחרות מחקרים של אורלנדו לא החלו ללא בסיס נבדק .  באותה תקופה פנומן של סיעוד לא היה מפותח כדי להוכיח שסיעוד מהווה פרופסיה עצמאית , פרופסיה מדעית . כאשר אורלנדו מדברת על תפקידים של סיעוד מקצועי , היא מתארת את חובתנו להגיע לתוצאה. ותוצאה בסיעוד יכולה להיות "הבראה" של מטופל , כאשר מדובר בחולה נפש – התוצאה היא שינוי משמעותי בהתנהגותו . אורלנדו טוענת שבסוף התהליך , לאחר קבלת תוצאה כלשהי חייבים לבצע הערכה ואף להתחיל את התהליך מחדש , כאשר זוהה כשלון! אורלנדו מציינת שתפקידה של האחות המקצועית מהווה חלק בתוך הפאזל של כל הפירמידה. וכאן היא מתבססת על תיאוריה של קאן , כאשר משווה בין קריטריונים לקבלה " תוצר של סיעוד מקצועי". הבעיה של פרדיגמה בתיאורית אורלנדו במטופלים עצמם , בצורך לזהות את אותם מטופלים שזקוקים למתן עזרה מיידית(ולעיתים זוהי עזרה נפשית).
פרדיגמה של תיאורית אורלנדו מוצאת שימוש נרחב במחקרים רבים  במשך כ 50 שנים אחרונות ולא רק בסיעוד , אלא גם בפפסיכולוגיה , רפואה , עבודה סוציאלית ודיסציפלינות נוספות.
**העבודה לא כוללת רשימה ביבליוגרפית!!