סמינריונית בנושא יהלומי דמים- הדילמה מוסר ועסקים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7724
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית בקורס מוסר ועסקים בנושא:
יהלומי הדמים- הדילמה מוסר ועסקים תוכן עניינים
מבוא                                                                                                                           3
פרק
1 – הפן העסקי                                                                                                  4-8
פרק
2 – היסטוריה                                                                                                 9-16
פרק
3 – הפן המוסרי                                                                                              17-26
סיכום ומסקנות                                                                                                         27
ביבליוגרפיה                                                                                                          28-29
בעשורים האחרונים ענף היהלומים התפתח בעולם בצורה משמעותית ומהירה, יותר ויותר אנשים מתעניינים בתחום וכן יותר לקוחות פרטיים יכולים להרשות לעצמם לרכוש יהלומים שונים.
עם התפתחות הענף נכנס הכסף הגדול והפוליטיקה- העניין הבולט ביניהן הינו הסיפור מאחורי "יהלומי הדמים" אשר מגיעים ממקומות שונים באפריקה ומשם עוברים תהליך ייצור במקומות שונים בעולם בבורסות המרכזיות וביניהן ישראל.
המודעות לנושא צוברת תאוצה משמעותית הן בין הלקוחות הפרטיים והן בין היצרנים והעסקים- מעבר לעובדה שרוב בני האדם שואפים לא לפגוע בזכויות אדם בסיסיות, את רוב הקרדיט למודעות הגבוהה צריך לתת לארגוני זכויות האדם, אמנסטי וכדו' אשר פועלים ללא הפסק לקידום הנושא ורותמים כל בעל אמצעים או רצון להפסקת המסחר ביהלומי הדמים.
למרות ובמקביל ליציבותו ועוצמתו של שוק היהלומים- הוא מעורר 2 בעיות מרכזיות הנוגעות באתיות העסקית שבה מתנהל שוק זה, (בהמשך נדון בהרחבה בבעיות אלו):
 1. תחום כריית היהלומים- האם צורת ביצוע כריית היהלומים בשיטות הקיימות היום כמוהן כעבדות מודרנית.
2.
מסחר ביהלומים במדינות אלו עוזר במימון רצח עם. בעבודה זו אברר את הסוגיה דרך ניתוח הצד העסקי- המסחר העולמי ביהלומים, אביא נתונים של היקפי מסחר וכו', לאחר מכן אסקור את ההיסטוריה של המדינות המדוברות ונבין מהיכן הכל מתחיל, בנוסף אביא מקבילות למקרה שלנו, ובסופו של דבר אנתח את הבעיות המוסריות על פי היבטים שונים ונסיק מסקנות מהנתונים והניתוחים.