WHATS HOLDS THE MODERN COMPANY TOGETHER

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 716
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

  WHATS HOLDS THE MODERN COMPANY TOGETHER רקע
בתקופה האחרונה תופס המושג תרבות ארגונית מקום נרחב יותר בתודעה הציבורית וזאת מסיבה טובה.
התרבות מעניקה את הכוח ומאפשרת להחזיק את החברה יחדיו, כנגד גלי הגאות והשפל של לחצים העלולים לגרום להיפרדות מהחברה, כגון: פיצול החברה, ביטול רמות ארגוניות וצמצומים.
מנגד המנגנונים המסורתיים של היררכיות, מערכות השליטה ותקנים קיימים, מוכחים כיקרים ולא יעילים.
לכן, הדבר העיקרי שנשאר על מנת לחזק ולשמר את זהות החברה כארגון אחד זו התרבות. בלעדיה, תמצא עצמה החברה ללא ערכים, כיוונים ומטרות. נשאלת השאלה האם זה משנה בכלל? בכדי לקבל את התשובה מספיק לבחון חברות בעלות תרבות חזקה ולהשוות אותם לחברות בעלות תרבות חלשה.
תרבות ארגונית   המאמר מנסה לענות על שלוש שאלות עיקריות:
א.      מה היא תרבות ארגונית? ב.       האם קיימת תרבות אחת נכונה לכל הארגונים? ג.        אם התשובה היא לא, האם אנו באמת יודעים איך מנהל יכול לשנות את התרבות הארגונית? כותבי המאמר מציגים מטריצה שתסייע לנו בהבנת התרבות הארגונית. שני מימדי המטריצה הם:
חברותיות והזדהות. חברותיות- ערך הידידות האמיתית הקיים בין חברי הארגון. בתרבות זאת, חברים הם יותר מסתם עמיתים למשרד. הם נוטים לבלות זמן רב בשיחות פנים אל פנים, בשיתוף רעיונות וכן מנסים לשמור על רמה גבוהה של הדדיות. יש לציין, שתהליך זה מתרחש על בסיס לא פורמאלי, טבעי וללא מחויבות. לחברותיות גבוהה יתרונות רבים, שיתוף מידע פורמאלי, חשיבה יצירתית ואווירה חיובית בצוותי העבודה. אולם לחברותיות גבוהה גם חסרונות, …