לימודים באמצע החיים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 12341
מספר מקורות 150

תקציר העבודה

תוכן העניינים
1. הקדמה –.. 6
2 . מבוא . 7
3 . סקירה תיאורטית –… 9
3 .1 אמצע החיים 9
3 .1.4 התפתחות באמצע החיים מבחינה מגדרית -… 18
3 .1.5 גישות שונות לשלב אמצע החיים – 20
3 .2  מורים באמצע החיים 23
3 .2.1 שחיקה / צמיחה בקרב מורים באמצע החיים .
5
3 .2.2 המורה כלומד בוגר — 29
3 .2.2.1 אנדרגוגיה – עקרונות למידת מבוגרים – 30
3 .2.2.2 .למידה לצורך התפתחות מקצועית — 33
המחקר .
4 .  המתודולוגיה –
4 .1 מחקר נרטיבי בחינוך – .4.2  המחקר הנדון: מחקר פנומנולוגי בסוגה  נרטיבית –
4 .2.1 מחקר נרטיבי -…
4 .2.1.1 הנרטיב ושאלת הזהות ..
4 .2.2 מחקר פנומנולוגי …
4 .2.3תיאוריה מעוגנת בשדה —
4 .3כלי המחקר –
4 .4רקע כללי ואוכלוסיית המחקר -…
4 .4.1 הקריטריונים בבחירת המורים –…
4 . מטרה ושאלות המחקר – .5.  ניתוח הראיונות . 5.1  שיטת הניתוח 5.2 ניתוח לקטגוריות — פירוט הקטגוריות –..
6 . סיכום ודיון בבליוגרפיה
ככל שאנשים מתקדמים אל אמצע חייהם, הם מחפשים את הדרך לבטא אותו יצר הורשה. מוטיווציה זו נובעת, כך למעשה מלמד המודל שתואר, משאיפה פנימית וצפייה חברתית. השאיפה הפנימית – יש לה שתי פנים – מחד, הצורך לתת, להעניק, להיות בעל חשיבות למישהו בעולם וזה מה שמונח ביסוד ה   communion מאידך, קיימת מגמה פרטית יותר, "להישאר לנצח" המונח "אמצע החיים" מלמד על תפיסתה של תקופה זו בחיי האדם כדבר שבין לבין, בין תקופה שקדמה לה לתקופה הבאה אחריה. ציונה כתקופת ביניים בחיים, משמעו שהיא חסרת מאפיינים ייחודיים וחיוביים. זוהי תקופה שאינה כבר ילדות והתבגרות ועיקרה הכנה לקראת הזיקנה: בריאות, יחסים וכסף .זוהי תקופה המשמשת מעין "תחנת מעבר" בדרך לפרק האחרון בחיים  Grace, Baruch & Brooks-Gunn, 1984) ).