סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • פרסם עבודה
  • התחבר

ג’נוסייד (רצח עם) – ממן 11 – ציון: 90

שנת הגשה 2010, 2015 מילים
ILS 80.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

שאלות המטלה שאלה
1      (50 נקודות) בספר זיכרונותיו כותב ניצול השואה וחוקר התלמוד פרופ’ דוד הלבני את הדברים הבאים ביחס לחקר השורה: “זהו אירוע ייחודי.
[…] אני מבקש לא להעלות את השאלה מדוע היתה השואה למרות שעקרונית אני נגד צנזורה ספרותית מכל מין שהוא. אני מתנגד לכל סוג של דיכוי המחקר ההיסטורי. אין להניח אף היבט של ההיסטוריה מחוץ לגבולות המחקר. אולי מכיוון שהחופש המוחלט של המחקר בכל תחומי העניין האינטלקטואלי חשוב לי עד כדי כך, אני מבקש שהשואה תצא מן הכלל. השואה ייחודית בהיסטוריה האנושית. כך צריך להיות מעמדה גם במחקר. […] לדעתי על החוקרים להתאפק ולא לשאול שאלה שמעצם טבעה נוטה לטשטש את ייחודיותו של האירוע ואת אשמתם של המבצעים, ובכך להעצים את ייאושם של הניצולים”.
א.   אלו שאלות מבקש הלבני מן החוקרים לא לשאול?
ב.    האם לדעתכם שאלות היסטוריות אלו עשויות “לטשטש את ייחודיותו של האירוע ואת אשמתם של המבצעים, ובכך להעצים את ייאושם של הניצולים”?
ג.     הלבני, כאמור, אינו היסטוריון. כיצד מתמודדים ההיסטוריונים באואר ומכמן (שמחקריהם מוצגים ביחידה) עם טיעונים שכאלו ודומיהם? שאלה
2      (50 נקודות) הגדירו את המונחים “שנאת ישראל” ואנטישמיות.
א.   הבחינו בין התופעות על פי הפרמטרים הבאים: זמן, רקע, גורמים ותנאים שאפשרו את קליטתן בקרב הציבור.
ב.    לאור דבריכם בסעיף הקודם – מהו החידוש והייחוד בתופעת האנטישמיות?

1 א ציטוט זה מדבריו של פרופ’ דוד הלבני מציג את הגישה המתנגדת למחקר היסטורי של פעילות ההשמדה של יהודי אירופה בתקופת מלחמת העולם השנייה. דוד הלבני, ניצול מחנה ההשמדה אושוויץ’ רואה באירועי השואה סטייה סדיסטית מהמהלך התקין של ההיסטוריה האנושית.
הוא מייצג גישה הרואה בתקופה זו כ”רכבת שירדה מהפסים עקב קלקול פתאומי”.
ע”פ גישה זו חקר היסטורי אבייקטיבי ככל האפשר של הגורמים לפרוייקט ההשמדה הנאצי הינו אסור משום שחקר מסוג זה “מכשיר” את השואה למהלכה התקין של ההיסטוריה ומקלקלת את ייחודיותה בהיסטוריה האנושית, מה שיפגע בניצולי הקטסטרופה – זאת ועוד, יצחק קצנסון, המשורר שנספה בשואה, מתומכי גישה זו, טען כי הסבר התופעה הינו ניסיון להבנה אשר בגדר הצדקה של התופעה – דבר שמהווה סטייה מהנורמות האנושיות. לפיכך אין לחקור את הגורמים לשואת יהודי אירופה בהקשרים פוליטיים, כלכליים וכדומה.

1 ב מקצוע ההיסטוריה נובע משאילת שאלות ונסיונות לענות עליהן. שאלות כגון: “מהם המהלכים שהובילו ל…”, “תוצאות מהלך של…”, “הסיבות לתופעת ה…” וכד’. פרופ’ הלבני ודומיו הטוענים כי ההיסטוריה הינה תופעה א-היסטורית ולפיכך אין לחקור אותה צודקים חלקית, שהרי אין ספק שהשואה היתה תופעה ייחודית בהיסטוריה העולמית, כאשר הוצאו בה המונים להורג בשל…

ILS 80.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מילות מפתח או"ם, אמנה, הוטו, טוטסי, קולוניאליזם, רואנדה
מקצוע/ות היסטוריה, ממ"נים
מספר מילים 2015
מספר מקורות 100
שנת הגשה 2010

מקצועות

  • אמנות
  • אנגלית
  • אנתרופולוגיה
  • ביולוגיה
  • גאוגרפיה
  • היסטוריה
  • הנדסה ותעשייה
  • חינוך
  • חשבונאות
  • יהדות
  • כלכלה
  • מדעי המדינה ויחבל
  • מדעים
  • ממ"נים
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • מתמטיקה ומדעי המחשב
  • סוציולוגיה
  • ספרות
  • ספרנות ומידענות
  • סקירות ספרות
  • עבודה סוציאלית
  • פילוסופיה
  • פסיכולוגיה
  • קולנוע ותאטרון
  • קרימינולוגיה
  • שפה וספרות
  • תחומים אחרים
  • תיירות
  • תקשורת

מאגר עבודות אקדמיות

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מדוע לשלם על עבודות אקדמיות ?
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.