העבודה עוסקת בנושא שביעת רצון בעבדוה, דנה בתיאוריות הנוגעים לנושא ומנתחת אותם עבדוה מעולה וקיבלה ציון מצויין.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3404
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

הקדמה:
התחרות בשוק הולכת ומתעצמת בין אם בתוך מקום העבודה, כאשר הדרישות מהמנהל ומהעובד הולכות וגדלות כתוצאה מדרישות התחרות בהם מתמודדת החברה ובין אם התמודדות של בעלי עסקים לקדם את פעילותם בשוק התחרותי.
.
.
.
.
.
מרכיבי שביעות רצון שביעות רצון = ככל שהפער בין הציפיות של העובד לבין מה שהוא מקבל קטן יותר הוא יותר שבע רצון.
מרכיבי שביעות רצון – קידום, שכר, עניין,יחסים, סביבה.
מי יותר שבע רצון? דיסוננס קוגניטיבי – מי יותר שבע רצון – חברים, עניין-מימוש, כסף.
מרכיב אישיותי – מטבע האדם יש אנשים שבעי רצון יותר או פחות תפקידי ניהול לעומת תפקידים לא מקצועיים – תפקידי ניהול שבעי רצון מאלו שהם בלתי מקצועיים, מאחר ויש הטבות ניהול המתלוות לתפקיד, ככל שעולים בפירמידה ניתן לבחור את ההטבות.
באופן סטריאוטיפי – גברים מרוצים יותר (בגלל האפליה בשוק העבודה). גברים מגיעים לעמדות בכירות ויש יותר מרכיבים של שביעות רצון.
נשים שעולות בסולם התפקידים מסגלות לעצמן מאפיינים גבריים.
גיל – הקשר בין גיל לשביעות רצון:
                                                                        שביעות רצון                                                              גיל נמצא, ששביעות רצון של אנשים שנכנסים לשוק העבודה גבוהה מאוד, אלא שלאחר תקופה מסוימת -המציאות מכה על פניהם, חלה ירידה בשביעות הרצון, העובד המתחיל לקלוט את-
.
.
.
.
.
.
חלק מהרשימה הביביולגרפית:
קופלמן, מ. (1992), "הקשר שבין העיסוק בתחזוקה עצמית לבין שביעות רצון בעבודה וקשרם לשביעות רצון כללית בחיים", עבודת גמר לקבלת תואר "מוסמך במדעי הניהול", הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל-אביב. יצירת מסגרת הערכה, ברורה וקבועה, אחת לשלושה חודשים תתקיימנה שיחות משוב אישיות בין הרכז לבין המדריכים, שיחות אלו יתנו מקום לביטוי של תחושות הדדיות, שביעות או אי שביעות רצון מהתפקוד והעלאת רעיונות חדשים. יוקרה, ביטחון תעסוקתי, והתגמולים הפנימיים: עניין, אתגר, סיפוק, מימוש עצמי ועצמאות קשורים לשביעות הרצון מהעבודה לבין הרצון להישאר או לפרוש מהעבודה. (קצלניק, אבירם וקטן, 1989). ברידנר ,נ. (1993) השפעת משתנים דמוגרפים ומיקום שליטה על שביעות רצון במקום העבודה . עבודת גמר לקבלת תואר מוסמך אוניברסיטה במדעי הניהול התנהגות ארגונית. אוניברסיטת ת"א.